חברת מטא הכריזה הערב (שישי) על כלי חדש ליצירת סרטים המבוסס על בינה מלאכותית בשם Movie Gen  שיוצר סרטונים קצרים ואיכותיים מאפס, בהתאם להוראות טקסטואליות, או מאפשר לערוך סרטים קיימים ולשנות בהם אלמנטים באופן אינטואיטיבי. ההכרזה הגיעה מספר חודשים לאחר שחברת Open AI חשפה את מודל הוידאו שלה Sora.

לפי ההכרזה Movie Gen  מסוגל לייצר סרטונים באיכות גבוהה הכוללים סאונד שנוצר גם הוא בעזרת בינה מלאכותית. המשתמשים יכולים לספק הנחיות טקסטואליות, והכלי יפיק וידאו בהתאם, כולל אפקטים קוליים, מוזיקת רקע ורעשי סביבה המתאימים לתוכן הוויזואלי שנוצר. בנוסף Movie Gen מסוגל לעבוד עם פורמטים שונים של סרטונים, כולל יחס מסך משתנה, מה שמאפשר יצירה של תוכן המתאים למגוון רחב של פלטפורמות.

ראש בראש מול טיקטוק: יוטיוב מאריכה את סרטוני ה-Shorts עד שלוש דקות
בינה מלאכותית באייפון: החידושים הצפויים ב-Apple Intelligence

אחד מהחידושים המרכזיים של Movie Gen הוא האפשרות לשלב תמונות קיימות או וידאו קיים ולהוסיף להם אלמנטים חדשים, או לשנות את סגנונם ופריטי התוכן שלהם באמצעות הוראות טקסטואליות פשוטות. לדוגמה, בסרטון שהוצג במהלך ההכרזה, תמונת פורטרט סטטית של אישה הפכה לסרטון בו היא נראית יושבת בשדה דלעות עם כוס שתייה בידה. התוצאה המתקבלת היא יצירת סרטון דינמי שמבוסס על תמונה סטטית, יחד עם שילוב תכנים חדשים על פי בקשת המשתמש.

עוד דוגמה שמטא סיפקה כוללת וידאו פשוט של דמות רצה, ואחר כך שונתה לסגנונות שונים - החל מהוספת פומפונים בידיה ועד שינוי הרקע לרקע מדברי. השינויים בסרטון בוצעו על ידי שימוש בהנחיות טקסטואליות בלבד, מה שמדגים את יכולות Movie Gen להעניק גמישות יוצאת דופן בכל הקשור לעריכת סרטונים.

מודל Movie Gen. סרטים מפקודת טקסט (צילום :מטא)

מעבר ליכולות יצירת הסרטונים, מטא הציגה גם שיפורים בממשק המשתמש ובתהליכי העריכה של Movie Gen עם דגש על עיצוב משופר ופשטות התפעול. למרות הפוטנציאל העצום של הכלי ליצירת תוכן יצירתי, יש גם חששות מצד תעשיות כמו קולנוע, צילום ואומנות לגבי ההשפעה של כלי בינה מלאכותית על המשרות והפרנסה של מקצועות יצירתיים מסורתיים. בינה מלאכותית נמצאת במרכז של מאבקים תעשייתיים רבים, כולל השביתה המפורסמת של איגודי הכותבים והשחקנים בהוליווד, שהדגישה את השפעת הבינה המלאכותית על תעשיות יצירה ותרבות.

מטא הצהירה שהמודל של Movie Gen אומן על שילוב של מאגרי נתונים מורשים ונתונים ציבוריים, אך נמנעה מלפרט אילו מאגרי נתונים בדיוק שימשו לאימון המערכת. סוגיות של זכויות יוצרים ושימוש במאגרי נתונים ללא אישור מעלות שאלות לגבי השקיפות והאתיקה בשימוש בבינה מלאכותית, כאשר פלטפורמות אחרות כבר מצאו עצמן בבעיות משפטיות בשל שימוש לא מורשה בתכנים מאתרים כמו יוטיוב.

הכלי Movie Gen מבית מטא מתמודד עם מספר מתחרים בתחום הבינה המלאכותית ליצירת וידאו. אחת המתחרות הגדולות היא Open AI, המתקדמת בתחום הבינה המלאכותית שיצרה גם את ChatGPT. החברה הכריזה בפברואר 2024 על מודל יצירת הוידאו שלה Sora. למרות שהמודל של OpenAI עדיין לא הושק לשימוש ציבורי, הוא הציב אתגר תחרותי בתחום יצירת סרטונים מבוססי טקסט.