אחרי חודשים של ציפייה ובדיקות בטא, אפל תשיק באופן רשמי את מערכת ההפעלה iOS 18 – העדכון הגדול ביותר עד כה למערכת ההפעלה של אייפון. העדכון יגיע לישראל בשעה 20:00. כמו בכל השקת גרסה חדשה, אפל ממשיכה להוביל את החדשנות בעולם המובייל, והפעם מציגה שורה של תכונות וכלים חדשים שיקלו על המשתמשים ויהפכו את חווית השימוש לאישית ומקיפה יותר. נצלול פנימה ונבין מה מחכה לנו ב-iOS 18.

אור ליבן, Airwallex: "סטארט-אפים סובלים מאפליה פיננסית"
עם מהירות וגלישה עוצמתית: פלאפון משיקה את 5G MAX

פרטיות ואבטחת מידע משודרגים
אחד העקרונות הבולטים שמנחה את אפל לאורך השנים הוא דגש רב על פרטיות ואבטחת מידע, ו-iOS 18 מביאה עימה חידושים שמעמיקים את ההגנה על המידע האישי של המשתמשים. אחד מהחידושים החשובים ביותר הוא ״שומר הפרטיות״ (Privacy Guardian), מערכת מתקדמת לניהול הרשאות שיכולה להתריע בפני המשתמש כאשר אפליקציות או אתרים חיצוניים אוספים מידע מבלי ליידע אותו. שומר הפרטיות מאפשר ניתוח בזמן אמת של הגדרות הפרטיות, ומאפשר בלחיצה אחת לבטל גישה לאפליקציות שונות למצלמה, מיקרופון, מיקום ועוד. בנוסף לכך, אפל משדרגת את מנגנון הגיבוי בענן עם אפשרות לגיבוי מוצפן מקצה לקצה, כדי להבטיח שאפילו אפל עצמה לא תוכל לגשת למידע שלכם.

עיצוב והתאמה אישית משופרים
עם iOS 18, אפל ממשיכה במגמת ההתאמה האישית שהחלה בגרסאות קודמות. הפעם עם יכולות רבות ומתקדמות יותר המאפשרות לכל אחד לעצב את מסך הבית ואפליקציות האייפון בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות. אחת התכונות המלהיבות ביותר היא שדרוג הווידג'טים. כעת, הם לא רק מציגים מידע סטטי, אלא גם הופכים לאינטראקטיביים לחלוטין. לדוגמה, ווידג'ט של אפליקציית המוזיקה מאפשר לא רק לראות את השיר שמתנגן אלא גם לעבור בין שירים ולשלוט בעוצמת השמע, ישירות ממסך הבית.

תכונה נוספת היא האפשרות ליצור ערכות נושא דינמיות (Dynamic Themes) המתאימות את עצמן בהתאם לשעות היום, למצב הסוללה, או אפילו למיקום הגיאוגרפי שלכם. המשתמשים יוכלו לבחור מתוך מאגר רחב של ערכות נושא או ליצור את העיצוב הייחודי שלהם.

שיפורים משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית
אפל ממשיכה להטמיע יכולות AI חכמות יותר במערכת ההפעלה, עם כמה שיפורים שצפויים להקל על השימוש היומיומי ולעזור לחסוך זמן. הבינה המלאכותית תשתלב לא באופן מלא אלא בהדרגה. סירי צפויה להפוך לאינטראקטיבית וחכמה יותר. בקרוב היא תהיה מסוגלת להבין הקשרים מורכבים יותר ולבצע פעולות רצופות על סמך שיחות קודמות עם המשתמש. כך למשל, אם תבקשו מ-Siri לשלוח הודעה לחבר ולאחר מכן תזכירו "הוא", סירי תדע לקשר למי התכוונתם מתוך ההקשר הקודם של השיחה.

אייפון 16. צ'ט GPT בחינם (צילום: שאטרסטוק)
אייפון 16. צ'ט GPT בחינם (צילום: שאטרסטוק)

אפל מוסיפה יכולות חדשות לזיהוי תמונות אוטומטי. iOS 18 תזהה אובייקטים, טקסטים ואפילו רגשות מתוך התמונות שצילמתם, ותאפשר לסדר אותן באלבומים מתוחכמים יותר, כמו "תמונות עם חיוכים" או "תמונות עם השמש".

שדרוגים נרחבים לחוויית המשחקים
אפל לא זונחת את חוויית המשחקים וב-iOS 18 היא מביאה כלים חדשים למפתחים וגם תכונות שמשפרות את הביצועים למשתמשי קצה. אחת התכונות החדשות והמרתקות היא התמיכה המורחבת במשחקי AR (מציאות רבודה). כעת, מנוע ה-AR החדש של אפל מסוגל לסרוק ולנתח חללים גדולים בצורה מדויקת יותר, ולאפשר חוויות AR מרובות משתתפים שמרגישות טבעיות ונוחות יותר. אפל מוסיפה לראשונה "מצב גיימינג" (Gaming Mode) שמאפשר למשתמשים למקסם את ביצועי המכשיר בעת משחקים כבדים, על ידי השתקת התראות ושיחות נכנסות והקצאת משאבים ייעודיים למעבד הגרפי.

שדרוגים לאפליקציות המובנות
כחלק מהעדכון, אפל ממשיכה לשפר את האפליקציות המובנות במכשירי האייפון ומוסיפה להן תכונות מתקדמות. אפליקציית הבריאות מקבלת שדרוג משמעותי עם iOS 18. נוספו לה כלים חדשים לניטור שינה מתקדם, הכולל זיהוי של דפוסי שינה שונים ואפילו תכונה שמספקת המלצות מותאמות אישית לשיפור איכות השינה.

האפליקציה המוכרת להודעות מקבלת תכונות חדשות כמו הודעות קוליות שניתן להמיר לטקסט אוטומטית בזמן אמת, מה שמאפשר למשתמשים לשמוע הודעות קוליות גם במצבים שבהם אינם יכולים להאזין.

שיפורים כלליים בממשק
iOS 18 כוללת שורה של שיפורים נוספים בממשק המשתמש, שהופכים את השימוש לנוח ויעיל יותר. אפל משדרגת את תפריט הגישה המהירה (Quick Access Menu) כך שניתן לגשת לכלי המצלמה, לפנס ולשלל פונקציות נוספות במגע אחד בלבד – גם מתוך מסך הנעילה. מערכת ההפעלה תומכת כעת בשימוש רב משימתי (Multitasking) טוב יותר, עם אפשרות להפעיל אפליקציות רבות בו זמנית בצורה חלקה יותר, ולחלק את המסך כך שיתאים לעבודה מרובת משימות.

כזכור, ביום רביעי הקרוב בחצות תחל גם המכירה המוקדמת של האייפונים החדשים מסדרות 16. עבור אייפון 16 בזיכרון 128 גיגבייט תשלמו 4,099 שקלים. לזיכרון 256 גיגבייט תיפרדו מ-4,649 שקלים. מחירו של אייפון 16 בזיכרון 512 גיגבייט יקפוץ ל-5,699 שקלים. אייפון 16 פלוס יתחיל במחיר של 4,649 שקלים, ומחירו ההתחלתי של אייפון 16 פרו בזיכרון 128 גיגבייט יגיע ל-5,199 שקלים. מחירו של אייפון 16 פרו בזיכרון של 1 טרבייט יגיע ל-7,499 שקלים. עבור אייפון 16 פרו מקס בזיכרון 256 גיגבייט, המינימלי לסוג זה, תשלמו 6,149 שקלים, עליה ל-512 גיגבייט תדרוש 7,149 שקלים, והמכשיר היקר ביותר – פרו מקס בזיכרון 1 טרבייט, ירוקן מכם 7,949 שקלים.