מותג מוצרי החשמל הביתיים הגדול באירופה Beko מרחיב את שילוב הבינה המלאכותית במוצרי החשמל לבית עם כביסה אדפטיבית, בישול אוטונומי, ניהול אנרגיה מבוססת בינה מלאכותית ותחזוקה חזויה פורצת דרך.

המותג חושף סדרת חידושים מבוססי בינה מלאכותית (AI) במגוון מוצרי הבית החכם שהוא משווק, בהם מכונות כביסה, מוצרי בישול ועוד. כיום, בינה מלאכותית מהווה את הכוח המניע מאחורי אסטרטגיית המוצרים של Beko, שמאפשרים לחברה לספק מכשירי חשמל ביתיים חכמים יותר, מותאמים אישית לצרכי הצרכן המודרני ובעלי קיימות סביבתית משמעותית יותר.

עלייה בביקוש למכשירי חשמל ביתיים חכמים הביאה לזינוק במכירות של מעל 16% באיחוד האירופי במחצית הראשונה של 2024. הטכנולוגיה החדשה שנחשפה היא חלק ממשימתה של Beko להשתמש בבינה מלאכותית כדי לעודד ולהוביל שינוי חיובי בתעשייה, וכוללת שיפורים פורצי דרך בטכנולוגיות מסתגלות, בישול אוטונומי, ניהול אנרגיה מבוסס בינה מלאכותית ויכולות תחזוקה מונעת.

"בינה מלאכותית משנה את האופן שבו אנו מתקשרים עם בתינו, הופכת את השגרה היומית שלנו לאינטואיטיבית ויעילה יותר," הסביר האקן בולגורלו, מנכ"ל Beko העולמי. "ב-Beko אנו רותמים את כוחה כדי לחדש במכשירים שלומדים, מסתגלים וצופים את צרכינו. החל מבישול המשתפר מעצמו ועד כביסה מותאמת אישית ואלגוריתמי קירור דינמיים, אנו מחויבים לשנות את חוויית השימוש בתוך הבית. על ידי אופטימיזציה של השימוש במשאבים באמצעות מכשירים חכמים יותר, אנו שואפים ליצור עתיד שבו החיים בבית הם בני קיימא. ההתקדמות שאנו עושים באמצעות הבינה המלאכותית היא מפתח למשימה שלנו לספק טכנולוגיות מתקדמות המיטיבות עם לקוחותינו ומכבדות את כדור הארץ שכולנו קוראים לו בית."

Beko גיבש תכנית מקיפה לעידוד השימוש בבינה מלאכותית בקרב בעלי עניין פנימיים וחיצוניים, המבוססת על שלושה עמודי תווך: כישרונות ואנשים, מוצרים ופלטפורמות ותשתית טכנולוגית. כחלק מהתוכנית, המוצרים החדשים מבוססי הבינה המלאכותית של בקו כוללים:

כביסה מותאמת אישית שלומדת ומסתגלת למשתמש: Beko חשף את פונקציית CustomWash/CustomDry הטכנולוגיה המסתגלת החדשה מבוססת הבינה המלאכותית, מאפשרת התאמה אישית דינמית של הרגלי הכביסה בהתאם להעדפות המשתמש. בשילוב עם אפליקציית HomeWhiz של Beko, CustomWash/CustomDry מנתחת קלטי משתמש ולומדת הרגלי כביסה באמצעות בינה מלאכותית ליצירת חוויית לקוח פרימיום. תוצאות בדיקות למכונות כביסה חשפו מחזורים קצרים יותר בעד 20% ושיפור בביצועי הכביסה בעד 25%.

חוויות בישול אופטימליות בסיוע בינה מלאכותית: Beko מביא טכנולוגיית מצלמה מבוססת בינה מלאכותית לתנורי הבית החכם שלה ומספקת חוויית בישול שמשתפרת מעצמה לתוצאות אופטימליות במטבח, ללא קשר למנה. עם זיהוי מזון והצעות בישול ליותר מ-30 סוגי מזון שונים, טכנולוגיית הבישול האוטונומי החדשה של Beko משתמשת בבינה מלאכותית לסיים את הבישול בהתאם לרמות השחמה מותאמות אישית. בשילוב עם אפליקציית HomeWhiz של Beko, מתאפשרת למשתמשים האופציה לנטר מרחוק את המזון בתנור כדי להבטיח שאף חוויה קולינרית תתפספס.

ניהול אנרגיה מבוסס בינה מלאכותית: אפליקציית HomeWhiz עוקבת אחר צריכת האנרגיה והמים במכשירים מחוברים, מסייעת להפחית את השפעתם הסביבתית באמצעות המלצות חכמות מותאמות אישית ומצבי חיסכון באנרגיה. אלגוריתם קירור מבוסס בינה מלאכותית, CoolAdapt, מתאים עצמו באופן דינמי להרגלי המשתמש ולתנאים הסביבתיים כדי למקסם את החיסכון באנרגיה, ומשיג עד 20% יעילות אנרגטית בהשוואה לחלק משיטות הקירור הקונבנציונליות.

תחזוקה מבוססת בינה מלאכותית למכשירי בית חכמים: Beko גאה להשיק מודל תחזוקה מונעת חדש מבוסס על בינה מלאכותית שמנטר באופן קבוע מכשירים כדי לזהות ולהתריע בפני משתמשים על שגיאות אפשריות זמן רב מראש. המודל מספק זמן פעילות משופר משמעותית של המכשיר, שביעות רצון לקוחות משופרת, עלויות שירות מופחתות ומחזור חיי מוצר ארוך יותר. זמין כעת עבור מקררי Beko ומתוכנן להתרחב לקטגוריות מוצרים נוספות, הוא מתריע בפני משתמשים על בעיות פוטנציאליות ימים לפני התקלה באמצעות אפליקציית HomeWhiz של Beko.