באירוע השקה שהתקיים הבוקר במלון פאבליקה בהרצליה, חשפה חברת הסטארט-אפ "סייפפילדס טכנולוגיות" (SafeFields Technologies Ltd) הישראלית, פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%. הפתרון מתאים לרכבים חשמליים והיברידיים לסוגיהם השונים - פלאג אין, היברידי מסורתי ומיילד הייבריד (כולל סוללת V48).
עודד עינת, מייסד משותף ומנכ"ל SafeFields: "חברת SafeFields גאה להציג פתרון ייחודי וראשון מסוגו להפחתה ניכרת של כ-80%-90% ברמות הקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים. הפתרון ניתן להתקנה קלה ונגישה לציבור הרחב בפריסה ארצית. שוק כלי הרכב החשמליים וההיברידיים נמצא בתנופה עצומה בשנים האחרונות, כאשר המשותף לכלל הרכבים מכלל הקטגוריות, הוא הקרינה המופקת ממערכות החשמל השונות במושבי הנוסעים. המוצר שלנו מתאים הן לרכב חדש מהסוכנות והן לרכב בן עשר או יותר, ללא תלות ביצרן, בגודל הרכב, במיקום הסוללה או בסוג ההינע – המוצר של SafeFields עובד עם כלל סוגי ההנעות – החל מהיברידי מתון, דרך היברידי רגיל ופלאג אין וכמובן בהנעה חשמלית מלאה".
ד"ר אמנון דובדבני, מומחה לסיכוני קרינה בלתי מייננת, חבר בועדות לאומיות ובינ"ל, יועץ מומחה למשרדי הממשלה, וראש תחום קרינה בלתי מייננת במוסד לבטיחות ולגיהות: "בכלי רכב חשמליים והיברידיים קיימת חשיפה לשדות מגנטיים בתדרים נמוכים, במידה גבוהה הרבה יותר מאשר בכלי רכב בהנעת דלק. לשדות אלו ישנן השפעות מוכחות על בריאות האדם, ברמות חשיפה גבוהות ותעסוקתיות - עירור של מערכת העצבים, ויש חשש מהשפעות כרוניות בחשיפות ממושכות אשר ממשיכות להיחקר. הסוכנות הבינ"ל לחקר הסרטן (IARC), סיווגה את השדות המגנטיים בתדרים הנמוכים כ"גורם מסרטן אפשרי בבני-אדם", בעיקר על יסוד מחקרי תחלואה של סרטן הדם מסוג לוקמיית נעורים (ALL). אי לכך, ארגון הבריאות העולמי ומשרדי הממשלה בישראל ממליצים לקיים את "עקרון הזהירות" ולהפחית את החשיפה. בישראל, משרדי הממשלה המליצו על ערך יעד ממוצע ביממה להגבלת החשיפה של עד 4 מיליגאוס".
הפתרון של Safefields ניתן להתקנה על ידי מתקין מקצועי בכלל הרכבים החשמליים וההיברידים - חדשים וישנים. בחודשים הקרובים תחל SafeFields במכירות ראשונות של המוצר התואם למגוון דגמי הרכבים הפופולאריים בישראל. בתחילת 2025 צפויה החברה להרחיב ערוצי ההפצה והשיווק בישראל ובשוק הגלובלי. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח.