שנים אחרי "זום" – ווטסאפ משתדרגת בשיחות הוידאו: אפליקציית ההודעות השכיחה בעולם מבית מטא השיקה עדכון חדש שמאפשר למשתמשים לשנות רקעים ולהחיל פילטרים במהלך שיחות וידאו. האפשרות תתווסף בהדרגה לכל המשתמשים.

באמצעות העדכון, משתמשים יכולים לבחור לשנות את הרקע שלהם בזמן שיחת וידאו. האפשרויות כוללות טשטוש הרקע, בחירה בין רקעים וירטואליים כמו משרד, חוף ים או בית קפה, ומאפשרות לשמור על פרטיות הסביבה מבלי לחשוף את הפרטים האישיים שמאחוריהם. האפשרות לטשטש את הרקע או לבחור רקע וירטואלי נותנת פתרון למי שמנהל שיחות וידאו מסביבות מגורים או מקומות פחות פורמליים.

בנוסף לרקעים, ווטסאפ מוסיפה גם פילטרים ויזואליים שמשפרים את איכות התמונה במהלך השיחה. הפילטרים כוללים אפשרויות לשיפור המראה הכללי של הפנים, ריכוך תווי העור, הבהרת הפנים בתנאי תאורה נמוכים, וכן אפשרויות ליצירת מראה אומנותי או משחקי יותר עם גוונים כמו חם, קר, שחור-לבן ועוד. אפשרות זו נועדה לאפשר למשתמשים לשפר את מראה השיחה מבלי להתאמץ יתר על המידה או להתאים את סביבת הצילום.

וידאו בוואטסאפ. משנים רקעים  (צילום: מטא)
וידאו בוואטסאפ. משנים רקעים (צילום: מטא)

במהלך השיחה, המשתמשים יכולים ללחוץ על סמל "השרביט" שנמצא בפינת המסך כדי לבחור את הפילטר או הרקע הרצוי. האפשרות זמינה גם בשיחות וידאו אישיות וגם בשיחות קבוצתיות, מה שמאפשר שימוש גמיש ורחב יותר.

העדכון החדש של ווטסאפ מתבצע בהדרגה למשתמשים במערכות ההפעלה Android ו-iOS. החברה הודיעה כי המטרה של התכונות החדשות היא להעניק למשתמשים חוויה טובה ומקיפה יותר, במיוחד בעידן בו שיחות וידאו הפכו לכלי מרכזי בתקשורת היומיומית, הן לעבודה והן לשיחות חברתיות.

השיפור בווטסאפ הוא חלק משורת עדכונים שביצעה מטא באפליקציה בחודשים האחרונים. בקרוב אמורה גם לצאת לאור האפשרות להוסיף את האפליקציה גם למכשירי האייפד. אפשרות זו נמצאת כרגע רק בגרסת ביטא ל"משתמשי ניסוי" המתנסים באפליקציות בגרסאות לא בדוקות.