מיקרוסופט מכריזה על עדכון גרסה 24H2 עבור ווינדוס 11, הכולל שיפורים בניהול משאבי המחשב, ביצועים וחוויית משתמש, ומגוון תכונות חדשות. מיקרוסופט מכריזה גם על מגוון רחב של שדרוגים עבור פלטפורמת ה-Copilot, כולל Copilot Voice המאפשר לשלוט על המחשב באמצעות פקודות קוליות ו-Click to Do המציע פעולות מהירות המבוססות על התוכן שמוצג על מסך המחשב, כמו עריכת טקסטים, תמונות וחיפוש

היום הכריזה מיקרוסופט על השקת העדכון החדש של Windows 11 (גרסה 24H2), הכולל שיפורים משמעותיים בביצועים, בניהול משאבי המחשב וביכולות התקשורת. השקת העדכון נעשתה לצד הכרזה על הרחבות משמעותיות ביכולות ה-Copilot, העוזר האישי שמבוסס על בינה מלאכותית. מדובר בצעד חשוב נוסף בהתקדמות מיקרוסופט בתחום הבינה המלאכותית ובהתאמת המחשב האישי לצרכים המודרניים של המשתמשים.

אחת ולתמיד: מי ממציא את שמות המבצעים של צה"ל? | פרסום ראשון
זה העדכון החדש של וואטסאפ שיעשה את שיחות הוידאו שלכם למעניינות יותר

פיתוחי הבינה המלאכותית ב-Copilot+

אחת ההכרזות המרכזיות היא על הרחבת היכולות של Copilot, שנועד להפוך את חוויית השימוש במחשבים מבוססי Windows 11 ליעילה וחלקה יותר מאי פעם. Copilot מאפשר למשתמשים לתקשר עם המחשב שלהם בצורה טבעית יותר, באמצעות קול, ראייה ממוחשבת ואינטראקציות מתקדמות. בין החידושים ניתן למצוא את Copilot Voice, שמאפשר למשתמשים לשלוט על המחשב באמצעות פקודות קוליות.

Copilot Image Generation[6] (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)
Copilot Image Generation[6] (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)

Copilot עוזר לא רק בהשלמת משימות פשוטות אלא גם בניהול עומס המידע היומיומי. היכולת לספק תשובות מיידיות, להציע טיפים ואף לעזור בקבלת החלטות הופכת את המערכת לאישית ונגישה יותר.

בנוסף, מיקרוסופט מציגה את Click to Do, כלי אינטראקטיבי המציע פעולות מהירות המבוססות על התוכן שעל המסך. לדוגמה, אם מוצג טקסט או תמונה, Copilot יציע פעולות כגון סיכום התוכן, ביצוע חיפוש, עריכה חזותית או שליחה מיידית של אימייל. הפונקציה מאפשרת לעבוד בצורה יעילה וחסכונית בזמן, ומוסיפה למחשב אפשרויות אינטואיטיביות לשימוש יומיומי.

מיקרוסופט מציגה גם את Copilot Daily, שמסייע למשתמשים להתחיל את הבוקר עם סיכום החדשות ומזג האוויר, הנקרא בקול של העוזר האישי המועדף עליהם. Copilot Daily מציג תוכן ממקורות מורשים בלבד, כולל שותפים כמו רויטרס, Axel Springer, Hearst Magazine ו-Financial Times, עם תכנון להוספת מקורות נוספים בעתיד. כמו כן, בעתיד תתווספנה אפשרויות התאמה אישית ושליטה נוספות לשירות זה, שמטרתן להקל על עומס המידע היומיומי.
 
עדכון נוסף ל-Copilot הינו ה-Copilot Discover, אשר נועד לעזור למשתמשים להתניע את העבודה בקלות, בעזרת מדריך לאינטראקציות האפשריות והתאמה אישית שמבוססת על היסטוריית השימוש בשירותים של מיקרוסופט. עוד חידוש הוא שילובCopilot ב-Microsoft Edge, המאפשר לענות על שאלות, לסכם תוכן, לתרגם טקסט או לכתוב מחדש משפטים ישירות מהדפדפן בלחיצה אחת.

מיקרוסופט מציגה גם את Copilot Labs, המאפשרת למשתמשים להתנסות בתכונות ניסיוניות, עם אפשרות לספק משוב שישפיע על המשך הפיתוח. בין התכונות הניסיוניות ניתן למצוא את Copilot Vision, שמזהה את מה שהמשתמש רואה על המסך ומספק מידע רלוונטי בזמן אמת, ואת Think Deeper, המאפשרת התמודדות עם שאלות מורכבות יותר באמצעות ניתוח מעמיק.

בין החידושים הנוספים ניתן לציין את הכלי Recall, המספק דרך חדשה וחדשנית למציאת תוכן שנראה בעבר על המחשב. Recall מבטיח הגנה על פרטיות המשתמשים באמצעות שכבות אבטחה מתקדמות, כולל זיהוי פנים של Windows Hello. תכונה זו מאפשרת לשחזר מסמכים, תמונות ותכנים נוספים שנסרקו או נצפו בעבר, והכול תוך שמירה על מידע רגיש וחסוי באמצעות סינון אוטומטי.

Recall Timeline (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)
Recall Timeline (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)

בנוסף, Generative Fill ו-Generative Erase זמינים כעת ביישום Paint, ומאפשרים לערוך ולהסיר אלמנטים לא רצויים בתמונות בצורה מדויקת ויעילה. טכנולוגיית AI זו מבוססת על מודל דיפוזיה מתקדם שמספק תוצאות מהירות ואמינות ללא צורך במנוי או בתשלום נוסף.

שדרוג חוויית המחשוב ב-Windows 11

העדכון החדש של Windows 11 כולל תכונות כמו חיסכון באנרגיה להארכת חיי הסוללה, תמיכה בטכנולוגיית Bluetooth LE Audio לשיפור התמיכה במכשירי שמיעה, ותמיכה בטכנולוגיית Wi-Fi 7 לחוויית אינטרנט מהירה ואמינה יותר. בנוסף, גרסה 24H2 מביאה עימה גם תמיכה ברקעי HDR ובשיפורים בממשק המשתמש של שורת המשימות והגדרות המערכת.

מיקרוסופט מקדמת גם את חוויית הצילום ב-Windows 11 עם תכונת Super Resolution, המאפשרת לשפר איכות תמונות ברזולוציה נמוכה ולהפוך אותן לתמונות חדות וברורות, עד לרמת 4K, תוך שניות ספורות. תכונה זו מתאפשרת הודות ליכולות הבינה המלאכותית המובנות ב-NPU של Copilot+ PCs, המספקות עיבוד מהיר ומדויק.

Super resolution in Photos (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)
Super resolution in Photos (צילום: באדיבות מייקרוסופט ישראל)

מבט לעתיד

מיקרוסופט ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות בינה מלאכותית ובפיתוחים חדשניים שיתמכו במשתמשים בכל היבטי חייהם. החידושים ב-Copilot וב-Windows 11 משקפים את מחויבותה של החברה להוביל את המחשוב האישי אל העתיד, תוך דגש על חוויית משתמש אינטואיטיבית, שמירה על פרטיות וביטחון, ושיפור מתמיד בביצועים.

העדכונים החדשים כבר החלו להתגלגל בקרב משתמשי Windows Insiders, והם ימשיכו להתפרש על פני שוק רחב יותר בנובמבר הקרוב. משתמשי Windows 11 יוכלו ליהנות מהתכונות החדשות באמצעות עדכון אוטומטי דרך Windows Update.