מבקרים בארה״ב וקנדה ואין קליטה סלולרית? אפל החלה להפעיל את השירות החדש שמאפשר שליחת הודעות חירום והודעות רגילות דרך לוויין, גם כשאין כיסוי רשת סלולרית. 

השירות החדש, הזמין למשתמשי אייפון 14 ומעלה, מאפשר שליחת הודעות טקסט (SMS) והודעות iMessage דרך חיבור לווייני, ללא צורך במצב חירום או בתשלום נוסף.

כיצד זה עובד? כאשר המכשיר מזהה שהוא מחוץ לטווח רשתות סלולריות או Wi-Fi, מופיעה התראה המציעה גישה מהירה לשירותים המופעלים דרך הלוויין, כולל הודעות, SOS חירום, עזרה בצד הדרך, ואיתור מיקום ב-Find My. ניתן גם לגשת לשירות ישירות מאפליקציית ההודעות, כאשר המכשיר מספק הנחיות כיצד לכוון את האייפון אל לוויין זמין לשידור.

הודעות iMessage הנשלחות דרך הלוויין מוצפנות מקצה לקצה, בעוד שהודעות SMS מוגבלות יותר כדי למנוע ניצול לרעה של המערכת. אנשי קשר קרובים וקרובי משפחה יכולים להתחיל הודעת SMS בכל עת, אך עם אנשי קשר אחרים, השולח חייב לשלוח את ההודעה הראשונה כדי לאפשר תגובה.

למי שרוצה להתנסות בשירות, אפל כללה מצב הדגמה באפליקציית ההגדרות של iOS 18, שם ניתן ללמוד כיצד ליצור חיבור לווייני ולשלוח הודעות במקרה הצורך.

בשלב זה, השירות זמין בארה"ב ובקנדה בלבד, אך אפל מתכננת להרחיב את השירות למדינות נוספות בעתיד הקרוב, בהתאם לפריסה טכנולוגית והיתרי רגולציה. ישראל בינתיים לא על הכוונת לשירות החדש.