מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק אישור 510(k) לפלטפורמת הניתוחים הרובוטיים Anovo של חברת מומנטיס סרג'יקל, לתיקון בקע בדופן הבטן (ventral hernia). אישור זה מתווסף לאישורי FDA קיימים של החברה לביצוע פרוצדורות כירורגיות גניקולוגיות בגישה טרנס-ווגינלית.

מומנטיס סרג'יקל פיתחה מערכת רובוטית זעירה וניידת למגוון ניתוחים הפועלת דרך חתך כניסה אחד בלבד. Anovo היא הפלטפורמה היחידה בעולם לניתוחים רובוטיים זעיר פולשניים המאושרת על ידי ה-FDA לתיקון בקע בטני עם חתך כניסה אחד. המערכת מתאפיינת בזרועות רובוטיות דמויות זרוע אנושית, עם מפרקים בעלי יכולת סיבוב של 360 מעלות וגמישות במספר מישורים. ניתן להחדיר מספר מכשירים לגוף המנותחים דרך חתך כניסה יחיד.

מומנטיס סרג'יקל מפתחת טכנולוגיות רובוטיות חדשניות וזעירות עבור מספר גדל והולך של אפליקציות רפואיות, במטרה לשפר תוצאות ניתוחיות, להפחית הוצאות ולהגביר נגישות לרובוטיקה ניתוחית.

דביר כהן, מנכ"ל ומייסד שותף של מומנטיס, אמר: "מינפנו את ההצלחה הקלינית של פלטפורמת Anovo בגינקולוגיה כדי להתרחב לכירורגיה כללית. בזכות גודלה והניידות שלה, המערכת מתאימה גם לבתי חולים כמו גם לקליניקות של רופאים."

דביר כהן (צילום:  מומנטיס סרג'יקל)
דביר כהן (צילום: מומנטיס סרג'יקל)

אייל ליפשיץ, שותף מנהל בקרן הון סיכון פרגרין, הוסיף: "מומנטיס הגיעה להישגים משמעותיים בשנה החולפת כדי להרחיב את היכולת הקליניות של המערכת הרובוטית שלה."

פרופ' יואב מינץ מהמרכז הרפואי הדסה אמר: "הרובוט של מומנטיס מציע גישה ייחודית לכירורגייה רובוטית. הזרועות הגמישות יחד עם נקודת חדירה אחת מאפשרת תימרון משופר יחד עם גישה פחות פולשנית."

דר' פרדריק ה' מול, חבר בדירקטוריון מומנטיס, הוסיף: "החברה יצרה כעת פלטפורמה רובוטית אמיתית, ומשום כך מדובר בטכנולוגיה ייחודית שתהיה לה השפעה מיידית על האופן בו מתנהלת כירורגיה כללית."