אחרי ציפיה ממושכת - ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, אפל, שחררה ביום רביעי את גרסת הבטא למפתחים של מערכת ההפעלה החדשה שלה, הכוללת מגוון תכונות מבוססות בינה מלאכותית, בהן גם שילוב של ChatGPT, אחד הפיצ'רים המיוחלים של החברה. גרסת הבטא כוללת את התכונות שצפויות להיכנס בקרוב לשימוש בקרב בעלי האייפונים החדשים מסדרת אייפון 15 ואייפון 16, כאשר החברה מקווה שהשיפורים יובילו לגל שדרוגים נרחבים בקרב המשתמשים. 

נכון לעכשיו, הבינה המלאכותית של אפל המכונה Apple Intelligence זמינה בגרסת תצוגה מוקדמת למפתחים ומשתמשים מוקדמים, אך השחרור הציבורי הרחב צפוי להתקיים בשבוע הבא כחלק מעדכון iOS 18.1. בגרסת הבטא של iOS 18.2 שיצאה ביום רביעי, נכללו הפיצ'רים החדשים שמפתחים יכולים להתחיל לבדוק.

בין החידושים בגרסה זו ניתן למצוא

  • יכולת חדשה לשכתוב טקסטים: המשתמשים יכולים לתאר כיצד הם רוצים שאפל אינטליג'נס תשכתב קטעי טקסט.
  • Genmoji: מחולל אימוג'ים חדש מבית אפל המאפשר יצירת אייקונים מאויירים מותאמים אישית.
  • Image Playground: מחולל תמונות מבוסס AI שמאפשר למשתמשים ליצור תמונות חדשות באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית.
  • Image Wand: תכונה שמאפשרת למשתמשים להסיר אובייקטים או הסחות דעת מתמונות קיימות.
  • שילוב ChatGPT: הפיצ'ר המיוחל שמאפשר למשתמשים לקבל תשובות מתוחכמות יותר מבוססות ChatGPT מבית OpenAI.

למרות החידושים, תכונה מרכזית אחת עדיין חסרה: היכולת של סירי לבצע פעולות בתוך אפליקציות. פיצ'ר זה אינו נכלל בעדכון הנוכחי אך צפוי להשתחרר בקרוב.

בכנס המפתחים של אפל שהתקיים ביוני 2024, הודגמה האינטגרציה עם ChatGPT. כאשר סירי נשאלת שאלה שהיא מזהה ככזו שעדיף להפנות ל-ChatGPT, היא תבקש מהמשתמש אישור לשלוח את השאלה. המשתמש אינו נדרש לחשבון OpenAI כדי להשתמש בפיצ'ר זה, והוא גם יוכל להשתמש ב-ChatGPT לשם יצירת טקסטים בשדות טקסט.

צ'אט GPT. אינטגרציה עם סירי (צילום: שאטרסטוק)
צ'אט GPT. אינטגרציה עם סירי (צילום: שאטרסטוק)

בנוסף, ChatGPT יהיה חלק מתכונה הנקראת Visual Intelligence, שבמסגרתה מצלמת האייפון תוכל לזהות טקסטים או אובייקטים ואף לתרגם שלטים בזמן אמת.

השותפות בין אפל ל-OpenAI מהווה הישג משמעותי עבור OpenAI, שכיום שוויה נאמד ב-157 מיליארד דולר לאחר סבב גיוס שנערך מוקדם יותר החודש. מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, נראה במטה אפל בקופרטינו כאשר הוכרז על האינטגרציה. השותפות הזו הגיעה לאחר שמיקרוסופט החלה לשלב את מודלי הבינה המלאכותית של OpenAI במוצריה.

למרות השותפות עם OpenAI, אפל ו-OpenAI לא פרסמו פרטים כלכליים על ההסכם ביניהן. עם זאת, בכירים באפל רמזו כי ייתכן ובמהלך הזמן יתווספו אינטגרציות עם מודלים נוספים של בינה מלאכותית, כולל אלו של גוגל.