וואטסאפ בדרך למכשירי הטאבלט של אפל: אחרי שנים של ציפייה, חברת מטא פתחה את אפליקציית המסרים המיידיים שלה לעוד משתמשי ניסוי בעלי אייפד. ניתן להוריד את האפליקציה דרך פלטפורמת TestFlight בגרסת הביטא, לקראת שחרור הגרסה הסופית לציבור הרחב. משתמשים מדווחים על חוויית שימוש נוחה ויעילה, דומה לזו המוכרת מהטלפונים הסלולריים.

וואטסאפ, שהוקמה בשנת 2009 על ידי יאן קום ובריאן אקטון, היא אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם לשירותי מסרים מיידיים. נכון לשנת 2024, יש לה מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם. בשנת 2014, נרכשה וואטסאפ על ידי חברת מטא (אז פייסבוק) תמורת כ-19 מיליארד דולר. הרכישה הפכה את וואטסאפ לחלק אינטגרלי מהאימפריה הדיגיטלית של מטא, לצד פייסבוק ואינסטגרם. 

הנהלת מטא. בקרוב תשוחרר הגרסה המלאה (צילום: שאטרסטוק)
הנהלת מטא. בקרוב תשוחרר הגרסה המלאה (צילום: שאטרסטוק)

למרות ההצלחה העצומה של וואטסאפ בטלפונים סלולריים, שחרור הגרסה לאייפד התעכב זמן רב. אחת הסיבות המרכזיות היא האתגרים הטכניים הנובעים מהסנכרון של האפליקציה בין מספר מכשירים במקביל, תוך שמירה על אבטחה ופרטיות. בנוסף, וואטסאפ פעלה במשך שנים במודל שבו כל מכשיר מקושר לחשבון טלפון אחד בלבד, מה שהקשה על התאמה לטאבלטים. עם התקדמות הטכנולוגיה, מטא פיתחה פתרון שמאפשר חיבור מכשירים מרובים לאותו חשבון בצורה מאובטחת, וכך נפתחה הדרך גם לשחרור הגרסה לאייפד.

האפליקציה באייפד פועלת באופן דומה לגרסה הסלולרית, ומספקת את אותם פיצ'רים מוכרים כמו שליחת הודעות, תמונות, סרטונים, והשתתפות בשיחות קוליות ווידאו. הממשק מותאם לגודל המסך של הטאבלט ומספק חוויית שימוש נוחה יותר. עם זאת, כמו בגרסת הסלולר, וואטסאפ באייפד תלויה בחיבור פעיל לחשבון בטלפון הסלולרי.

בזמן שחיכו לגרסה הרשמית של וואטסאפ לאייפד, משתמשים יכלו לגשת לשירות דרך דפדפן האייפד באמצעות WhatsApp Web, מה שאפשר להם להמשיך לשלוח ולקבל הודעות מהמכשיר שלהם. למרות שהפתרון הזה היה יעיל, השימוש בו דרך הדפדפן אינו זהה לנוחות המלאה שמציעה אפליקציה ייעודית, ולכן השחרור הצפוי של וואטסאפ לאייפד מעורר ציפייה רבה בקרב משתמשים רבים.

לפני מספר חודשים שוחררה גרסת ניסוי ראשונה של הוואטסאפ לאייפד, אולם היא נפתחה למספר מצומצם של משתמשים. כעת היא נפתחה לעוד משתמשים נסיינים דרך פונקציית TestFlight – פלטפורמה המאפשרת למפתחים לבדוק אפליקציות בגרסת ביטא לפני השחרור. משתמשים בישראל מדווחים כעת כי האפליקציה בגרסת הניסוי עובדת באופן עצמאי ותקין, בדומה לטלפון הסלולרי. על פי ההערכות, מטא תשחרר את האפליקציה לכלל המשתמשים בתוך מספר חודשים.