אינסטגרם חשפה לאחרונה כי היא מורידה את איכות הסרטונים הישנים והפחות פופולריים בפלטפורמה, תוך שמירה על איכות גבוהה יותר עבור תוכן פופולרי. אדם מוסרי, ראש הפלטפורמה שבבעלות מטא, אמר ביום ראשון כי "אנו נוטים להעדיף איכות גבוהה יותר עבור יוצרים שמביאים יותר צפיות".

מוסרי הסביר כי רוב הצפיות לסרטונים מתרחשות זמן קצר לאחר פרסומם, ולכן הסרטונים שלא נצפו לאורך זמן מקבלים איכות נמוכה יותר. עם זאת, אם סרטון הופך פופולרי יותר, איכותו תשתפר בהתאם.

ההודעה הזו העלתה דאגות בקרב יוצרים רבים, שחששו כי הצעד עשוי להשפיע על היכולת שלהם להגיע לקהלים רחבים יותר. "זה פשוט לא נכון לשנות את איכות הסרטון של אדם בהתבסס על ביצועיו", כתב יוצר אחד. לטענתו, המדיניות הזו גורמת לאנשים להרגיש נבגדים על ידי הפלטפורמה, שתלותה בביצועים, מדדים וצפיות פוגעת באפשרות לשמר את איכות הסרטון כפי שהיוצר תכנן.

מטא. הוצאות גבוהות על סרטונים עמוסים  (צילום: שאטרסטוק)
מטא. הוצאות גבוהות על סרטונים עמוסים (צילום: שאטרסטוק)

יועץ למדיה חברתית, מאט נבארה, הביע דאגה מהמהלך וטען כי הוא סותר את המאמצים הקודמים של אינסטגרם לעודד יוצרים חדשים. "איך יוצרים חדשים יוכלו לצבור פופולריות אם התוכן שלהם נענש בגלל שאינו פופולרי מספיק?", הוא שאל. לדבריו, המדיניות עשויה ליצור מעגל שבו יוצרים ותיקים נהנים מרמת מעורבות גבוהה יותר, בעוד אלה המנסים לבנות קהל יתקשו בכך.

סרטונים באיכות גבוהה או כאלה שכוללים הרבה אלמנטים ויזואליים דורשים יותר כוח עיבוד ומקום אחסון בשרתי החברה, מה שמוביל להוצאות גדולות יותר עבור הפלטפורמה. אחד המגיבים למוסרי ציין כי הוא מבין את היתרונות של הפחתת עלויות האחסון, אך ציין כי מהזווית של היוצרים, ההשקעה בתוכן איכותי שמורד לרזולוציה נמוכה היא מתסכלת.

במאי האחרון, אינסטגרם הכריזה על שינויים במערכת ההמלצות שלה, שנועדו לתת הזדמנות שווה לכל היוצרים לפרוץ קדימה. מוסרי הבהיר כי אינסטגרם אינה מורידה או משפרת את איכות הסרטונים באופן אישי, אלא עושה זאת באופן כוללני ועל פי "מדד משתנה", כשהוא מוסיף שהשינוי באיכות "אינו גדול".