המערכת הפוליטית בישראל קיבלה השבוע את האיחוד הראשון בין מפלגות של בחירות 2022, בין "כחול לבן" של בני גנץ "ותקווה חדשה" של גדעון סער. המהלך שנרקם בין שני השותפים החדשים-ישנים עשוי "לשתות" קולות ומנדטים דווקא ממפלגות אחרות בגוש השמאל-מרכז, דוגמת המפלגה הגדולה הגדולה של הגוש "יש עתיד".

ב"יש עתיד" הגיבו לאחר האיחוד בין גנץ וסער ונמנעו מתגובה חד- משמעית: "אנחנו לא עוסקים במה שקורה במפלגות אחרות. נעודד כל מהלך לאיחוד מפלגות קטנות שיחזק את הגוש וימנע מנתניהו להשיג 61. יש עתיד רק תגדל בבחירות הקרובות ותוביל גם את הממשלה הבאה". 

שר הרווחה מטעם "יש עתיד" מאיר כהן שידר מסר דומה במהלך ראיון ברדיו 103FM, ואמר על האפשרות שגנץ יתמודד מול יאיר לפיד על ראשות גוש המרכז-שמאל: "אני מאמין שיאיר, ראש הממשלה הנוכחי, הוא יוביל את כל הגוש הזה, גם בממשלה הבאה. אני מברך על כל מהלך שמחזק את הגוש הזה".

על רקע הסקרים שחוזים התחזקות ליאיר לפיד, שאלנו אתכם האם גנץ ולפיד "ישתו" את המנדטים מ"יש עתיד" המתחזקת. זה מה שאתם מעריכים שיקרה: 51.6% מהגולשים שענו לסקר העריכו כי יש עתיד לא תיפגע מהאיחוד בין גנץ לסער, ואף תתחזק. קצת פחות ממחצית מהגולשים - 48.4% - חושבים ששרי הביטחון והמשפטים יצליחו להגדיל את כוחם דווקא על חשבונו של ראש הממשלה.