בחירות 2022: יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, התראיינה הערב (שלישי) בחדשות 12 והתייחסה לריצתה החוזרת לראשות המפלגה, וכן במספר נושאים, ובהם: המניעים להחלטתה, האפשרות של ריצה משותפת עם מפלגת העבודה וסיפרה על חזונה להמשך אם תיבחר.

תציל את מרצ? זהבה גלאון הודיעה כי תתמודד על ראשות המפלגה

חוזרת לפוליטיקה: זהבה גלאון החליטה כי תתמודד בפריימריז לראשות מרצ

"אני מודה שהפרסומים והשמועות על חזרתי יצרו בסוף ריצתי חזרה למרצ, התחיל עליי לחץ מטורף", שיתפה גלאון, "שאלתי את עצמי מאיפה באו לי כל השמועות עכשיו? הדילמה שלי הייתה שאם אני לא אקח את מרצ חזרה, שאלתי: מה יקרה אם מרצ תיפול?".

"עשיתי את זה כי אני מאמינה שאוכל להחזיר את הבייס של מרצ", הוסיפה, "מה היו אומרים לי אם לא הייתי רצה? 'השארת את מרצ לדמם, והיא לא עברה את אחוז החסימה עם יאיר גולן'. צריך להבין, הנסיבות הפוליטיות השתנו, הפרישה של שלושת חבריי ממרצ בהחלט גרמה לדיבורים האלה שמרצ מתפוררת ואני כופרת בזה. אם זו הסיטואציה צריך להציל אותה".

זהבה גלאון ויאיר לפיד במהלך פגישתם (צילום: ללא קרדיט)
זהבה גלאון ויאיר לפיד במהלך פגישתם (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מכן התייחסה גלאון לאפשרות של ריצה משותפת עם מפלגת העבודה, ואמרה כי "החזון שלי זה שמאל גדול עם מרצ והעבודה יחד. מרב מיכאלי ידידה שלי, אכן בעבר חשבתי כמוה שליד העבודה תהיה מרצ, אבל אני חושבת שאנחנו יכולות לדבר בינינו. אם אעמוד בראשות מרצ ומכיוון שיש לנו דיבור טוב, שתינו יכולות למקסם ולהגדי את כוחן של שתי המפלגות יחד" אני חותרת לאיחוד מתוך מטרה אחת, והיא להציל את הגוש, אני כבר מרגשיה את האנרגיה".

"אני חותרת בחזוני לקידום דמוקרטיה מתוקנת, בה קודם כל לא שולטים על מיליוני בני אדם, לא מפנים בדואים ממקום למקום, וניתן למחות מדי פעם על החלטות שיפוטיות. אבהיר, אני מגינה על בתי המשפט מפני ה-D9 המטפורי של הימין שיהיה כאן, כי אם הם יעלו לשלטון ואני לא אהיה שם, אז כבר לא יהיה בית משפט. אני חוזרת למרצ ולא רוצה שיציבעו לי מתוך מצוקה, אני רוצה שיצביעו כי יהיו מחויבים למרצ, אמון זה שם המשחק", סיכמה גלאון את דבריה.