שרת הפנים איילת שקד שוחחה היום (ראשון) עם אריה אלדד וגיא פלג ב-103FM על המצב הפוליטי ועל הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, הדגישה כי יש "לעשות כל מאמץ כדי לדחות את החתימה על ההסכם" ותקפה: "מה שנתניהו עשה לא בסדר. הוא שכנע את טראמפ לסגת מההסכם אבל לא יצר חלופה".

איילת שקד בראיון באולפן וואלה!. צילום: מערכת וואלה!

שקד הדגישה בדבריה: "אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי לדחות את החתימה על ההסכם. בנט הצליח להדוף את החתימה וכרגע זו המשימה של לפיד. יש בהסכם הזה כמה בעיות גדולות, מאות מיליארדי הדולרים שיוזרמו לאיראן, בסופו של דבר הכסף יגיע לארגוני הטרור סביבנו. ב-2025 הם יוכלו להתקין צנטרופוגות מתקדמות ולמעשה עניין של החלטה אם הם ירצו להפר את ההסכם.

"ישראל צריכה להיות ערוכה לשתי זירות קשות – גם התחמשות של ארגוני הטרור וגם לפתח את כל היכולות הצבאיות שצריך כדי שתהיה לנו עצמאות מוחלטת בעניין הזה. לגבי העבר, מה שנתניהו עשה לא בסדר. הוא שכנע את טראמפ לסגת מההסכם אבל לא יצר חלופה. אנחנו צריכים לדחות את החתימה על ההסכם, לייצר חלופות, ובוודאי לא להסכים ולומר בקול ברור שההסכם לא מחייב אותנו בשום צורה, אנחנו נשמור לעצמנו את חופש הפעולה".

אם ההסכם רע, אנחנו ממשיכים את המצב הקיים.
"נכון, אז אנחנו צריכים לשפר אותו. אנחנו צריכים לדאוג שגם כשיש הסכם הם לא יוכלו לפרוץ מיד בהחלטה של הפרת הסכם לנשק גרעיני. צריך לשפר את ההסכם. נכון שמכיוון שלא היה הסכם איראן מאוד התקדמה והעשירה אורניום ל־90 אחוזים, זה דבר שהוא גם רע. אז אנחנו לא אומרים שאנחנו לא רוצים הסכם, אבל רוצים הסכם שיהיה טוב ולא רע". 

על הסקרים לפיהם מפלגתה היא לא עוברת את אחוז החסימה אמרה שקד: "אנחנו מפלגה חדשה, התחלנו את הריצה לפני כחודש. אנחנו פוליטיקאים ותיקים אבל המפלגה שלי עברה טלטלה לא פשוטה, אנחנו בונים משתי המפלגות גוף חדש. אני מניחה שייקח שבוע שבועיים להתייצב. בסופו של דבר, אנשי ימין שמסתייגים גם מהדרך של סמוטריץ' ובן גביר וגם מנתניהו, שמדבר ימין אבל לא עשה ימין, אני מקווה מאוד שימצאו את הבית שלהם ברוח הציונית.

"אני אומרת - חלאס עם החרמות האלה, אי אפשר להמשיך ככה יותר. הבחירות האלה הן צומת קריטי, אזרחי ישראל צריכים לבחור בין 2 אפשרויות - או להמשיך לריב או להציל את מדינת ישראל. אנחנו, הרוח הציונית, אומרים 'בואו נציל את עם ישראל'. אפשר גם לעבוד יחד, להקים ממשלה יציבה. מערכת החינוך שלנו נמצאת בבעיה והמצב מול איראן, המצב הוא קשה ומורכב - צריך ממשלה יציבה, גדולה, שתוכל לטפל בדברים המשמעותיים האלה. את זה אפשר לעשות בלי חרמות, כי מהחרמות האלה אנחנו מתגלגלים לאינסוף מערכות בחירות וכאוס שלטוני".

על נטישת חברי ימינה אמרה שקד: "אני אומרת שוב, אנחנו בשבוע שבועיים הקרובים נייצב את הרשימה, יצטרפו אלינו עוד אנשים. בסוף האנשים יבינו שיש לנו בעיות קשות של יוקר מחיה, פקקים, בתי החולים, מערכת החינוך, ועם ישראל יבין שרק אנחנו, רק הרוח הציונית, מציעה אלטרנטיבה של ממשלה. האלטרנטיבה של גנץ ולפיד זה להקים ממשלה שנשענת על המשותפת, אני בטוחה שרוב אזרחי ישראל מסתייגים מהאפשרות הזו. לכן מי שרואה את עצמו כציוני, ימני, ימין מרכז, אוהב את המדינה – הרוח הציונית זה הבית שלו". 

כשנשאלה אם שמחה כששמעה על ההסכם בין סמוטריץ' ובן גביר השיבה: "אני לא מתערבת במה שהם עושים, אני ימין ואכפת לי איך הקולות מתחלקים. אני יודעת מהרבה מאוד מצביעי ימין שרואים ברוח הציונית את הבית שלהם, הם קצת חוששים בגלל הסקרים ואחוז החסימה. זה ביצה ותרנגולת. שאנשים יצביעו לפי הערכים שלהם, ואם זה מה שהם יעשו, אנחנו נעבור את אחוז החסימה ונעבור בגדול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm