שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, התראיין היום (שני) בתוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM, והתייחס לתוצאות הסקר מטעם תחנת הרדיו שפורסם הבוקר והסביר כיצד איחוד כחול לבן ותקווה החדשה יימנע מגוש נתניהו רוב להרכבת ממשלה.

סקר 103fm: נתון מרשים לאיחוד בין סמוטריץ' לבן גביר, אך לנתניהו עדיין אין 61

ח"כ בן גביר מעריך: זה מה שצריך לקרות כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה

"לפני ההצטרפות של איזנקוט וכהנא היינו בין 10 ל-12, עלינו בערך בשני מנדטים כמו שחשבנו", אמר השר אלקין, "מאז שנוצר האיחוד הזה של המחנה הממלכתי בין כחול לבן ותקווה חדשה, נתניהו כמעט באף סקר לא עובר 61 מנדטים. אם יהיה פה מישהו שיהיה מסוגל להקים ממשלה זה רק גנץ, וזו הייתה המטרה של האיחוד. את נתניהו לא נחזיר להיות ראש ממשלה, אם היינו רוצים את זה לא היינו צריכים ללכת לבחירות, הבטיחו לנו שמיים וארץ רק כדי שנחזיר אותו לתפקיד".

"מי שמכיר לעומק את הזרמים בתוך הפוליטיקה הישראלית יודע שנתניהו הפעם לא מביא 61 מנדטים, יהיו שינויים במפלגות המשותפות שלו וזה יקרין גם פנימה לתוך הליכוד", הוסיף, "אנחנו הרי גם לפני שנה כשהיו תוצאות של הבחירות הקודמות אמרו שלא תהיה ממשלה בראשות נתניהו או בחירות, בסוף הייתה ממשלה, היא לא הייתה אידיאלית והתפרקנו אחרי שנה". 

"הסיפור האמיתי של הבחירות יחל עם הקמפיינים בספטמבר-אוקטובר, זה הבחירות הכי ארוכות והכי קצרות - בפועל הן יתרכזו בשלושה שבועות של ספטמבר ועוד שבועיים אחרי החגים, אבל הסיפור האמיתי יתחיל אחרי תוצאות הבחירות. אני מקווה שגוש נתניהו לא יגיע ל-61 ואז יתחיל הסיפור המורכב של הקמת ממשלה", אמר שר הבינוי והשיכון.

לאחר מכן התייחס אלקין להסכם הגרעין המתגבש מול איראן: "ברור שההסכם הקודם היה רע, בדיוק כמו שגם ההסכם המסתמן שעוד לא נחתם ואנחנו מנסים לשפר אותו כמה שאפשר אבל עדיין ברור שגם הוא יהיה רע. ברור שנתניהו תרם תרומה גדולה בזה שהוא הצליח לקבע לגבי ההסכם הקודם שהוא רע וזה בסופו של דבר הביא לביטולו. אבל היה צריך גם תפיסת עבודה מאוד ברורה איך מונעים מאיראן להתקדם לגרעין. לצערי היה כישלון, בסוף למדינת ישראל לא הייתה שום תוכנית עבודה חוץ מבחירה של טראמפ לקדנציה שנייה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM