משה גפני, יו"ר דגל התורה, פרסם היום (רביעי) איום כתגובה להבנות שהושגו בין משרד האוצר והסתדרות המורים, וכתב: "ידעו כולם - שאני לא אהיה בשום קואליציה אם שכר המורים/המורות והגננות של המגזר החרדי לא יושוו לזה של המגזר הכללי. תרשמו!"

השביתה נמנעה: אלו ההסכמות שאליהן הגיעו הסתדרות המורים והאוצר
לאחר המתקפה מצד ח"כ רגב: ח"כ גפני במסר חד משמעי לליכוד
"מקשקשת ומדברת שטויות": משה גפני משיב למירי רגב במתקפה משלו

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה הגיב גם הוא באותו נושא ואמר כי מדובר בהסכם המפלה ומקפח את המורים החרדים: "הסכם זה בו הדירו את המורים החרדים המוכרים על ידי משרד החינוך ורשתות החינוך כמו החינוך העצמאי הינו הסכם שערורייתי ומפלה המהווה רשעות של ממש כלפי המורים", נמסר מטעמו. "הדרת זו של המורים החרדים מראה את הניכור וחוסר האנושיות של המערכת ושר האוצר כלפי  המורים החרדים. כיצד ניתן לגבות מצב בו חלק מהמורים מודרים מההסכם? יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני פנה לכל הגורמים בנושא עוד קודם חתימת ההסכם ועורר את הדבר במלא פגיעתו. ההתעלמות זו מהמורים החרדים הינה רשעות של ממש, אי הכללתם מהווה חוסר ראיית התמונה הכוללת של מערכת החינוך. אין ספק כי תיקון עוולות מסוג זה יצטרכו להיות מתוקנים בממשלה הבאה אך עד אז על הממשלה הנוכחית לפעול למניעת האפליה באופן מיידי".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הצטרף לקריאות המחאה ואמר כי ״אפליית המורים שאינם כלולים בתכנית "אופק חדש" הינה המשך לפגיעה של הממשלה בכל הקשור לדת ולמגזר החרדי". עוד הוסיף ש"במעשה זה הממשלה גורמת להגדלת הפערים בחינוך ובחברה, שערוריה שלא תעבור לסדר היום. כבר לפני חודש בפגישה עם יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד דרשתי כי יעמוד על זכותם של מורי רשת החינוך התורנית "בני יוסף" המאוגדים בהסתדרות הכללית ולהכניס אותם לתכנית "אופק חדש" ובכך יקבלו את המגיע להם על פי דין וגם יכללו בהעלאת השכר הנוכחית. לא אשקוט עד לביצוע הדברים״.

כזכור, הסתדרות המורים ומשרד האוצר הגיעו מוקדם יותר להסכמות שיביאו לביטול השביתה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, וסיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה. 

מעיקרי ההסכם:

העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקלים ותוספות של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. בנוסף העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקלים.

התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 1000-400 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.