בית הדין העליון של הליכוד דחה היום (רביעי) ברוב קולות את העתירות נגד מתן שירונים לבנימין נתניהו. על פי ההחלטה, נתניהו קיבל למעשה אישור רשמי וסופי לשריין ברשימת המפלגה לבחירות הקרובות עד חמישה מועמדים מטעמו. 

5 שריונים לנתניהו: כך צפויה להיראות רשימת הליכוד בבחירות הקרובות

אמסלם המריא, כהן הפתיע, אכזבה לכ"ץ ואדלשטיין: זו רשימת הליכוד לכנסת הבאה

הדיון התקיים בהרכב המורחב של חמישה שופטים, שדנו בעתירות נגד השריונים שהגישו בעבר חברי הליכוד שבח שטרן ועו"ד אביעד ויסולי. בדיון הקודם של בית הדין נקבע שמתן שריונים לנתניהו כרוך במשאל בקרב מתפקדי הליכוד, כששמות המועמדים לשריונים יאושרו במזכירות הליכוד. לטענת עו"ד ויסולי, היות שרבים ממשתתפי הפריימריז לא הצביעו על אישור השריונים ורק 49.5% בקרב משתתפי ההצבעה הצביעו בעדם, אין זה הרוב הדרוש ויש לבטל את האישור שניתן לנתניהו לשריין חמישה אנשים ברשימת הליכוד מטעמו ועל דעתו.

טרן טוען בעתירתו כי אף משאל לא יכול להכשיר שריונים, מכיוון שהם אסורים על פי חוקת המפלגה. וקיים גם הנימוק הערכי נגד מתן השריונים: לטענת העותרים, בבחירות הקודמות נתניהו קיבל אישור לשריין ברשימה מועמדים מבחוץ, כי הפריימריז בליכוד לא התקיימו כלל. כך שנוצר מצב שבעוד שאר המפלגות חידשו ורעננו את רשימותיהן, בליכוד נרשמה סטגנציה. העותרים הסבירו כי בשונה מהמצב המתואר, הפריימריז שנערכו בשבוע שעבר שינו משמעותית את פני הליכוד, כולל פנים חדשות שהצטרפו לרשימה לכנסת, ועל כן אין כל צורך לאשר לנתניהו לשריין מועמדים חיצוניים משלו.

גורמים בליכוד אומרים כי שני חברי ימינה לשעבר שסייעו להפלת הממשלה, עמיחי שיקלי ועידית סילמן, צריכים לקבל את המקומות המשוריינים לאור תרומתם. 

פסק הדין של המחוזי נגד דודו לניאדו בוטל: יוכל להתמודד בעתיד

בתוך כך, בית המשפט העליון ביטל את פסק הדין של המחוזי נגד דודו לניאדו וקבע כי הוא  יוכל להתמודד בעתיד, אולם לא תתקיימנה בחירות נוספות במחוז תל אביב, ואושר שקלים הוא המועמד של המפלגה המשוריין למחוז ברשימה לבחירות לכנסת 25. כמו כן, הואיל ולניאדו הועסק בליכוד, סוכם כי הוא ימשיך את עבודתו במפלגה. 

דודו לניאדו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
דודו לניאדו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בית המשפט המחוזי קיבל  את העתירה של מפלגת הליכוד, ופסל את מועמדתו של דודו לניאדו למפלגה. השופטת עינת רביד פסלה את החלטת בית הדין של הליכוד בטענה שההחלטה אינה מנומקת ואינה קוהרנטית. לדבריה, ההחלטה נעדרת מסד משפטי ועובדתי שמנמק מדוע הוחלט להפוך את החלטת ועדת הבחירות בליכוד, שפסלה את המועמד בעקבות הסתרת חלק מעברו הפלילי .

במקביל, גם נתניהו קרא למתפקדי הליכוד שלא להצביע עבור לניאדו: "אני קורא למתפקדי הליכוד לא להצביע עבור דודו לניאדו וכן להצביע למועמדים אחרים וראויים שבחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר". הגשת העתירה בוצעה בהנחייתו של נתניהו שתמך בפסילת מועמדותו: ״אני מסכים עם השופט שיש לפסול את לניאדו, וקורא למתפקדי הליכוד להצביע למועמדים אחרים שהם ראויים, ובחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר״, התייחס נתניהו להגשת העתירה.