מעט מחודשיים לבחירות, חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) התארח היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לסקר מעריב, בו נראה כי נכון לעכשיו עדיין אין הכרעה בין הגושים: "אני חושב שהמאבק הזה יהיה מאבק מאוד מאוד צמוד. צריך לזכור מה האלטרנטיבות, יש שתיים על הפרק, הן נקבעו על ידי השמאל שמסרב להכניס את הליכוד ואת הגוש שעם הליכוד אל תוך המחנה לצורך העניין ולעשות איתם הסכמה".

האם צפויים זעזועים משמעותיים ושינויים דרמטיים בין המפלגות השונות? רביב דרוקר מסביר
"קשה להצליח כשאין גב": מירי רגב כפי שטרם שמעתם  

"אם הליכוד יביא יחד עם הגוש שעומד איתו 61 מנדטים, אז תהיה פה ממשלה ימנית. אם יהיו לנו 59 זה אומר שבצד השני, יש 50 חברי כנסת שהם ציוניים ועוד 10 חברי כנסת שבאים ממפלגות ערביות, שחלקם אינם מכירים בכך שכאן צריכה להתקיים מדינה יהודית, ציונית ככתוב במגילת העצמאות", הוסיף השר לשעבר.

הוא תקף את ראש הממשלה ואת שר הביטחון: "יאיר לפיד ובני גנץ מעדיפים את האפשרות הזו על פני אפשרות של ללכת באיזושהי קומבינציה אחרת על כל המשתמע. הם על רקע שנאה אישית, תיעוב נתניהו, מתנגדים לכך שתהיה פה ממשלה יהודית ציונית. להבנתי מה שיקבע את התוצאה אלו אחוזי הצבעה בימין, אם אנחנו נצביע כמו שמצביעים במרכזי השמאל אנחנו נביא 62 מנדטים. אם המצב יהיה שהליכודניקים לא יצביעו אנחנו עלולים להיקלע לתיקו מאוד מסוכן".

כמו כן, הוא התייחס גם לביקורת שהופנתה כלפי ישראל מצד ארצות הברית לאחר מותה של שירין אבו-עאקלה: "כשאני פיקדתי על מבצע עופרת יצוקה, לצערנו כתוצאה מהנזק נהרגו כ־200 אזרחים שלא התכוונו לפגוע בהם ועשינו כל מאמץ שלא ייפגעו. מדינות העולם, כולל ארה"ב, גינו אותנו על הפגיעה אבל במקביל שלחו אליי את הגנרלים שלהם על מנת ללמוד איך הגענו להישגים האלה. גם לאמריקה יש כנראה פוליטיקה פנימית, יש שחקנים פרוגרסיביים בתוך המפלגה הדמוקרטית שמחזיקה בשלטון, ולכן כנראה שזה נוח למישהו להגיד את זה".

"מדינת ישראל היא לא הכוכב ה-51 בדגל ארה"ב. אנחנו מדינה עצמאית, ריבונית, היו פעמים רבות בהיסטוריה שלנו שנאלצנו לפעול בניגוד לעמדה אמריקאית בדברים מובהקים. לכן אני חושב שישראל צריכה להחליט מה טוב עבורה והאמריקאים יבינו את זה", הוסיף גלנט.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm