לראשונה בכיכר ציון: מפלגת העבודה תוביל את העצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין בכיכר ציון בירושלים, שלושה ימים לפני הבחירות. העצרת תיערך תחת הכותרת "נלחמות ונלחמים על דרכו" ותתקיים במוצאי שבת ה-29.10, ה' בחשוון, וינאמו בה נשות ואנשי ציבור מובילים.

מדובר באותו מקום בו נערכו ההפגנות הגדולות נגד רבין כשהיה ראש ממשלה. כזכור, העצרת המקורית של הימין בכיכר ציון עם הנאומים במרפסת וכרזות רבין במדי אס.אס שחולקו בקהל הייתה ב-5 באוקטובר 1995. 

במפלגת העבודה החליטו להוביל השנה את העצרת השנתית לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, לאחר שלפני שנה לא נערכה עצרת שנתית, לראשונה מאז הירצחו.

כרזה לעצרת רבין (צילום: דוברות מפלגת העבודה)
כרזה לעצרת רבין (צילום: דוברות מפלגת העבודה)

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "עצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין היא האירוע שבו כולנו זוכרות וזוכרים את הרצח הנורא שהגיע בעקבות הסתה ואלימות נגד רבין ונגד המדיניות האמיצה שהוביל. מפלגת העבודה, מפלגתו של יצחק רבין, תמשיך להוביל את הדגלים שנשא, ללכת בדרכו בהגנה על הדמוקרטיה ועל מדינה ישראל ותלחם בכל הכח נגד ההסתה והגזענות". 

יאיא פינק, לשעבר מנכ"ל דרכנו, שמוביל מטעם מפלגת העבודה את ארגון העצרת: "בימים שבהם פעילים פוליטיים משתמשים באלימות חמורה כנגד מפגינים למען הדמוקרטיה על הגשרים, החובה שלנו היא להתייצב כנגד ההסתה, למען הדמוקרטיה. לפני 27 שנים עמד יו"ר האופוזיציה על המרפסת וצפה בהסתה שהובילה לרצח רבין, היום הוא עומד מהצד וצופה בהסתה המסוכנת מכה שנית. חובתנו האזרחית וגם ההיסטורית היא לזכור, לא לשכוח ובעיקר לוודא שהקיצוניים לא יצליחו שוב לפגוע בדמוקרטיה שלנו".