יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר הערב (שבת) בריאיון ל"פגוש את העיתונות" כי יפעל נגד מערכת המשפט אם ייפסל לכהן כשר בממשלה הבאה. "אם תפסלו אותי מלכהן כשר בממשלה, נשנה את ההחלטה באמצעות חקיקה", אמר. 

"נשב תחת גנץ? הזיה, שקד צריכה לפרוש": יו"ר ש"ס דרעי עולה להתקפה

אין הכרעה: גוש נתניהו יורד ל־59, מתנגדיו עולים ל–57 | סקר מנדטים מעריב

בתגובה לדברים, מסר שר המשפטים גדעון סער כי "למי שעוד היה לו ספק - על הפרק לא תיקון מערכת המשפט, אלא החרבתה. 61 לגוש מפלגות נתניהו וסיוט נובמבר יתממש. לא חילופי שלטון יהיו בישראל - אלא שינוי המשטר ופירוק כל האיזונים והבלמים".

ביש עתיד הגיבו לדברי יו"ר ש"ס: "אריה דרעי למד את שיטת נתניהו, אם מערכת המשפט לא פוסקת לטובתך - תהלך אימים ותחריב אותה עם D9. על אף הניסיון של נתניהו, בן גביר, דרעי ושות׳ להיראות מתונים, הם לא מצליחים להסתיר את האמת לשיטתם המסוכנת - מה שווה מערכת או מנגנון במדינה אם הם לא שולטים בו?".

כזכור, דרעי הודה והורשע בעבירות המס המיוחסות לו, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עימו ואושר בבית המשפט. במסגרת ההסכם נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס בסך 180 אלף שקלים. 

כאמור, במסגרת ההסדר שנחתם עם היועץ המשפטי לממשלה היוצא עו"ד אביחי מנדלבליט, דרעי הורשע בשתי עבירות מס ללא כוונה, התפטר מהכנסת וישלם כ־200 אלף שקל.