"נכנע לקנאים וקיצוניים": שר האוצר אביגדור ליברמן תקף היום (שני) את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו על כך שהסכים לביטול חוק השבות: "בדיוק כמו שנתניהו מוכן לוותר על לימודי ליבה על מנת להציל את עצמו, כך גם במקרה הזה הוא מוותר על העלייה, אחד הערכים הבסיסיים של הציונות".

יודח מהמפלגה? ליברמן טוען: זה מה שעלול להביא לסופו של נתניהו בליכוד
ליברמן השווה את נתניהו לגבלס וסטאלין - והתנצל: "לא התכוונתי לפגוע"
ליברמן תוקף: "נתניהו בנה מכונת רעל ומרעיל את האווירה הציבורית"

"חוק השבות, דור רביעי והשיטות של ביבי", פתח ליברמן. "חוק השבות הוא אחד מהמסמלים החשובים של מדינת ישראל לאחר שיבתו של העם היהודי לארץ אבותיו. בדיוק כמו מגילת העצמאות, דגל הלאום או ההמנון הלאומי - התקווה. חוק השבות התקבל פה אחד בכנסת בשנת 1950 בכ’ בתמוז, יום פטירתו של חוזה המדינה, ושונה ב-1970 ברוב קולות כולל של חברי כנסת מגח״ל, המפד״ל והמערך". 

ליברמן תוקף את נתניהו, צילום: רוני כנפו, וואלה!

ליברמן הוסיף ותיאר את היחס של מנחם בגין והמפד"ל לחוק השבות, ובהמשך ציין: "לצערי בכנסת ה-24 חווינו חמישה ניסיונות לשנות את חוק השבות או לרוקנו מתוכן באמצעות שינויים כאלה ואחרים. על הניסיונות הללו חתומים שלמה קרעי ודוד אמסלם מהליכוד, משה גפני מיהדות התורה, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר מהציונות הדתית". 

הוא הדגיש: "ההבנות הקיימות בין ביבי לסמוטריץ׳ ובן גביר על ביטול או שינוי חוק השבות כפי שמופיע מפורשות במצע של הציונות הדתית לקראת הבחירות לכנסת ה-25, משמעותן היא סוף הציונות וסוף מפעל העלייה, שהוא נדבך מרכזי בתפיסה הציונות. לכן, ׳ישראל ביתנו׳ מתנגדת בתוקף לכל שינוי בחוק השבות". 

ליברמן הוסיף וציין כי "אין שום קשר בין חוק השבות לעמדתנו העקרונית בנושא דור רביעי. אנחנו לא מציעים להכיל את חוק השבות על דור רביעי, ולא לתת להם אזרחות אוטומטית, אלא מציעים לפעול ביחס אליהם על בסיס המחוייבות ההיסטורית שלנו לערכים הומניים ויהודיים". 

הוא הסביר: "מדובר כאן בדור רביעי, קרי צאצאים ליהודים בעלי זיקה יהודית מובהקת וקשר ישיר למשפחותיהם המתגוררת בישראל. לכן פניתי לראש הממשלה יאיר לפיד על מנת לקיים דיון ולקבל החלטה לאפשר לאותה אוכלוסייה למצוא בישראל מקלט לחיים מוגנים תוך מתן תנאי קיום בסיסיים עד תום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה".

ליברמן תקף: "השיטה הכל כך אופיינית של נתניהו והשופרות שלו לסלף, לשקר ולעוות את הדברים, באה לידי ביטוי גם במקרה הנוכחי. השקרים שהם מפיצים נועדו להסוות את הסכמתו של ביבי לביטול חוק השבות. מצג השווא בו מפיצים השופרות שישראל ביתנו מציעה כביכול לאפשר גם לדור רביעי את זכות השיבה הוא פייק ניוז כשהמטרה היא להסתיר את כניעתם לקנאים וקיצוניים ולבטל את חוק השבות". 

ליברמן מסכם: "בדיוק כמו שנתניהו מוכן לוותר על לימודי ליבה על מנת להציל את עצמו, כך גם במקרה הזה הוא מוותר על העלייה, אחד הערכים הבסיסיים של הציונות".