בעקבות הדיווח הערב (שבת) ב"חדשות 12", לפיו ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יודיע אחרי הבחירות על פרישה מתפקידו, שרת הפנים ויו"ר "הבית היהודי" איילת שקד דורשת כי במידה ובנט יתפטר מתפקידו אחרי הבחירות, סמכויות הווטו יועברו אליה, כדי לא להשאיר את השליטה בידי השמאל.

בנט רצה להתפטר מתפקידו כראש הממשלה החליפי וחזר בו | כל הפרטים

גורמים שהיו מעורבים בגיבוש ההסכמים הקואליציוניים טוענים כי הדרישה של שקד תקוים רק אם היא תמונה לראש ממשלה חליפי במקום בנט, מאחר וסמכויות הווטו מגיעות ביחד עם התפקיד.

גורמים במערכת הפוליטית טענו בחודש שעבר כי בנט הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו כראש הממשלה החליפי עוד לפני הבחירות. אלא שבכירים בממשלה הסתייגו מהחלטתו וביקשו שלא יעשה זאת. לדברי הגורמים, שר בכיר פנה לבנט והבהיר לו כי הממשלה המכהנת נבנתה על בסיס זכות הווטו שעומדת לרשותם של שני ראשי האגפים בתוך הממשלה: לראש הממשלה יאיר לפיד, ראש המחנה המרכז־שמאל ולבנט, בתור ראש האגף הימני בתוך הממשלה.

"אם תתפטר, הימין יאבד את זכות הווטו והשותפים מהמרכז־שמאל יקבלו אפשרות בלעדית להוביל מהלכים או לקבל החלטות בלי שלימין תהיה כל יכולת לעצור אותם", אמר לו השר. בנט הסכים והחליט שלא להתפטר, לפחות עד הבחירות. מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "בנט פועל מתוך אחריות לאומית ומייצג בממשלה חלקים גדולים בימין ובמרכז הישראלי. הוא החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים לעת עתה, אך בכוונתו להישאר בתפקידו עד לבחירות".