יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נאם הערב (שבת) בכנס בחירות בגבעת שמואל והתייחס בין היתר לסיכויי מפלגתו להקים ממשלה, וכן קרא לתומכיו שלא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה בסקרים, כאשר הבולטת ביניהן היא הבית היהודי של איילת שקד.

שקד תסחט מנתניהו את ראשות הממשלה? בראשו של יו"ר הליכוד הכל אפשרי | בן כספית 
שרה בממשלה בביקורת על נתניהו: "משרת את האינטרס של החיזבאללה"

"לפי סקרי עומק האחרונים גוש הליכוד עומד על כ-60.4 מנדטים", טען נתניהו בפתח דבריו, "עיני לא צרה למי שיצביע סמוטריץ ובן גביר, אבל מבקש לא להצביע למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה".

בתשובה לשאלה מהקהל כי במידה שהגוש יגיע ל-61 יעדיף את המחנה הממלכתי על פני הציונות הדתית, הכריז נתניהו בהחלטיות: "לא יקרה. קודם כל תקום הקואליציה הטבעית של 61 או אף יותר ואז מי שירצה להצטרף - בבקשה. בפעם היחידה שנאלצתי להיות בממשלה בלי הפרטנרים שלי כשהחרדים בחוץ, הייתה ב-2013 ולפיד ובנט הכריחו אותי להשאיר אותם בחוץ. הייתי אנוס. מאז זה לא קרה, בעזרת השם גם הפעם".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

בסוגיית מערכת המשפט אמר נתניהו : "אני ליברל, כל דבר שאעשה יהיה בזהירות ובאחריות. אקים צוות משפטנים בעלי דעות שונות ורק אחר כך אגבש הצעות". לאחר מכן התייחס למערכת החינוך ואמר: "אחזיר לימודי תנ"ך חובה למערכת החינוך הממלכתית. אדאג שמערכת החינוך הממלכתי-דתי, כמו גם החינוך החרדי, ייכנסו לבסיס התקציבי".