שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי, איילת שקד, שוחחה הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחסה למצבה בסקרים, המנבאים כי מפלגתה לא תעבור את אחוז החסימה. "אני ממשיכה עד הסוף. הסקרים הפנימיים שעשינו הראו שתי בעיות, אם אומרים לאנשים להצביע בלי קשר לאחוז החסימה - אנחנו מקבלים 5-6 מנדטים", הבהירה בפתח דבריה. 

"ח"כים מתקשרים אליי": האם בליכוד לוחצים על איילת שקד כדי שתפרוש?
"התבטאות של שיגעון גדלות": שקד תוקפת את סמוטריץ' - וזו הסיבה

עוד הדגישה, כי "אנחנו צריכים לעבור מחסום פסיכולוגי של אנשים שרוצים להצביע וחוששים. בלי הבית היהודי אין ממשלת ימין. נתניהו ניסה 4 פעמים להגיע ל־61 והוא לא הצליח, כרגע זה האפשרות היחידה להצליח. יש אצלנו הרבה מאוד מצביעים".

במהלך השיחה, התייחסה גם לתוכנית 'חוק וצדק' שצפוי להציג היום יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ובמסגרתה בין היתר, ידרוש לבטל את עבירת מרמה והפרת אמונים. "לא רוצה להתייחס לתוכנית שלא ראיתי את פרסומה", טענה. 

"אני התעסקתי בעבירה הזו כשרת המשפטים כמעט שנה שלמה, באותו זמן ישבתי עם חברי ליכוד ועם אנשים מהמפלגה שלי, מהבית היהודי, והבנו שהעבירה הזאת היא רחבה מדי. הגדרתי שש עברות מוגדרות, שתהיה עבירה מוגדרת בחוק מזה מרמה והפרת אמונים. כי העבירה הזאת היא באמת מאוד ערטילאית וכללית. אז אם מגדירים בחוק מה זה העבירות, זה הדבר הנכון לעשות", ציינה. 

על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אמרה השרה שקד: "אם אני חברה בממשלת נתניהו, לא אאפשר להעביר חוקים שיבטלו את משפטו. אני לא כמו נתניהו, לא שחררתי מחבלים עם דם על הידיים". לטענתה, יש הזדמנות היסטורית לימין להקים ממשלה. "עדיף שתהיה ממשלה רחבה ככל האפשר שעוד מפלגות יצטרפו אבל שלפחות תקום ממשלה ונצא מהטרללת הזאת".

"אני זה הפתרון היחידי להקמת ממשלת ימין ואני גם כשישבתי בממשלה המורכבת הזאת, שמרתי על הימין מכל משמר, בתקופה זו לא עשינו שום דבר שפגע בימין", הוסיפה. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כספית השיב לדבריה, וטען כי "את פגעת בעצמך כי חטפת את כל מכונת הרעל המחרידה ביותר שקיימת על הראש, אבל לא פגעת במדינה כי המדינה יותר חשובה". ינון מיהר להגיב: "בן כספית תומך בך את מבינה? זה המצב שלך".

"ציונות דתית ערכית, מיינסטרים, צריכה להצביע לבית היהודי ותן לי להצביע לך למה - המפלגה של גנץ היא בסוף מפלגת שמאל", ענתה שקד, "בסוף זו מפלגה שגם היא היום האג'נדה שלה היא להיכנע לחרדים, אנחנו עושים רוב ראשי ציוני בקדנציה הבאה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM