גיא פלג, הכתב לענייני משפט של 'חדשות 12', פתח היום (שלישי) את תכניתו ב-103FM בהתייחסות לדרישות "חוק וצדק" לתיקון מערכת המשפט של מפלגת "הציונות הדתית", שאמורות להתפרסם בהמשך היום, ואמר כי מדובר בתרמית שמטרתה לזכות את יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, מכל ההליכים המשפטיים בעניינו. 

הליכוד בתגובה לדרישותיו המשפטיות של סמוטריץ': "לא ישפיעו על ההליכים בעניין נתניהו"
ישפיע על משפט נתניהו? הדרישות של סמוטריץ' לשינוי מערכת המשפט נחשפות

"לא סתם נתניהו עושה כל שביכולתו לא להיראות בחברת שותפיו הקרובים, בן גביר וסמוטריץ'. לא סתם הוא מנסה להסתיר את התוכנית הגדולה, לא סתם הוא מנסה להימנע מלחיצת יד, מצילום משותף", טען פלג בפתח הדברים. "האמינו לי, מדובר בבן אדם מנומס מאוד, הוא פשוט לא רוצה שהציבור ידע בעצם על מה הולכים כאן שוב לבחירות עוד שבועיים. הולכים לבחירות בשל המשפט שלו, זה הסיפור, סמוטריץ' הורס לו את התוכניות".

פלג המשיך ואמר: "סמוטריץ', שוב אתה הורס לו את הסוד, ומגלה את האמת, מכנס מסיבת עיתונאים ובמילים אחרות אומר אומר שתיק אלף ואלפיים יבוטלו בחוק, ובתיק 4000 יפשירו לפי שעה עורכי דין, שינסו להוריד את השוחד, והמרמה הרי, כבר תיעלם מספר החוקים. להעלים את סעיפי המרמה והפרת האמונים זו תוכנית ב', יש גם תוכניות מגרה והן להעלים את היועמ"ש ואת המשנה שלה ביום שאחרי, ואם התסריט הזה ימומש, ימשוך היומע"ש שימונה את כתב האישום. גם את זה מנסים להסתיר".

הפרשן המשפטי חזר ותקף בסיום הריאיון: "לפעמים אנו כאן כדי להזכיר את העובדות, לגלות את התכסיסים של הנאשם. האיש מסוגל להמיר את ה-'מה, מה פתאום', בבחירות ובבריתות פוליטיות ובשותפים פוליטיים, שיעשו עבורו את העבודה המלוכלכת".