אחד-עשר ימים נותרו עד למערכת הבחירות החמישית, ועל פי סקרי המנדטים האחרונים נראה כי התיקו הפוליטי נשאר ואחד אחד מהגושים לא יכול להקים ממשלה. שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח על כך עם ניסים משעל ברדיו 103FM והביע את דעתו על חילופי המהלומות הפוליטיים ותוצאות הסקרים.

שבוע וחצי לבחירות: האם השוויון בין הגושים בדרך להישבר? | סקר מנדטים
בכיר בליכוד מסביר: זו הסיבה שאמליץ לנתניהו לא ללכת לאחדות
התיקו הפוליטי: במקום מאבק מתבקש בין הגושים הקרבות מתנהלים בתוכם

בפתח שיחתם, התייחס השר לשעבר לתוצאות הסקרים: "הדברים ממש ברורים. מה שקרה במגזר הערבי הוא זה שמכריע את הבחירות. העובדה שהיה שם פיצול, והמשמעות היא ברורה. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, נתניהו יעשה 61 מנדטים. אם לנתניהו יהיו 59 מנדטים הוא יקים ממשלה עם גנץ, ויעשה איתו רוטציה. גנץ יהיה ראשון בה ויכהן כשנה - שנה וחצי. קשה לקבל את המציאות, אבל אני מנתח אותה בקור רוח".

"מאיפה אתה ממציא את זה?", שאל משעל. רמון השיב: "המצאתי אצלך בשידור שבנט יהיה ראש ממשלה, ותראה מה קרה. אני אומר לך שאם נתניהו יהיה לו רק 59 מנדטים, יהיה לחץ גדול. גנץ יהיה ראשון כראש ממשלה, ואין אלטרנטיבה אחרת. אני לא חושב שיהיה סיבוב שישי. אני אומר את זה אחרי שאני מדבר עם הרבה מתומכי גנץ, וכשאני אומר להם את זה הם אומרים 'כן, לא תהיה ברירה'".

חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)
חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)
 

"אתה יודע, מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים", ציין משעל ושאל: אחרי מסע ההשפלות שנתניהו עשה לגנץ - הוא ישב איתו בממשלה?". רמון ענה: "אם אני צודק אתה בכל שישי תגיד שטעית. אם נתניהו יזכה ב־61, יהיה לו בלגן. זו ממשלה קשה לניהול והוא לא אוהב את זה. הוא אוהב שיש לו מפלגות גם מימין וגם משמאל. הוא יפעיל על בני גנץ לחץ אדיר לבוא ולהציל את המולדת. ב־59 החרדים יפעילו לחץ חזק בכדי לצרף את גנץ ולהעניק לו רוטציה". 

הוא סיכם: "במקרה שלנתניהו יש 59 - גנץ יהיה ראשון ברוטציה. במקרה שיהיה 61 - יפעילו על גנץ לחץ להצטרף. בדרך כלל, ואני אומר בצניעות, אתה לא מנצח בהתערבויות האלה"  

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "בני גנץ לא יישב עם נתניהו, לא כשביבי שני ברוטציה, לא שלישי וגם לא שביעי. לא ניתן לנתניהו להגיע ל-61, ולהקים עם שותפיו את ממשלת הקיצוניים שתפרק את מערכת המשפט ותחריב את הדמוקרטיה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm