הבחירות החמישיות קרבות ועל פי הסקרים נראה שגם הפעם אין גוש אחד שמכריע את השני. שר המודיעין, אלוף במיל' אלעזר שטרן, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ותקף את בנימין נתניהו על שיתוף הפעולה האפשרי עם מפלגת הציונות הדתית: "הממשלה שנתניהו ירכיב תהיה ממשלה קיצונית, בעיניי אסונית להרבה מאוד דברים. ואם הוא פעם אומר ופעם מצטלם ופעם לא מצטלם עם בן גביר,  אולי גם בתוך נתניהו יש נתניהו ישן שמבין שהוא מפרק את כל מה שהוא פעם האמין שבאמת הייתה לו אחריות לאומית". 

שבוע וחצי לבחירות: האם השוויון בין הגושים בדרך להישבר? | סקר מנדטים

"אני חושב שהכי קל להתלהם ובהרבה מאוד מקומות בעולם להתלהמות במדינה שיש בה אתגרים, אנשים נוטים ללכת למי שמציע לכאורה פתרונות אבל קלים, אגרסיביים, כוחניים, כן אני חושב שאפשר להגיד קיצוני. אני לא אמרתי על מה שהיה, אני אומר על מה שיש עכשיו וכשאני מסתכל, ואתם לקחתם אותי לתוך המפלגה של הציונות הדתית אז אני חושב שכן – זו מפלגה קיצונית, שזה אסון של המדינה ואסון של הציונות הדתית", הוסיף.

בהמשך, התייחס למכתב ההתראה שנשלח מטעם מפלגתו למפלגת הציונות הדתית ובו דרשו לא להשתמש בישיבות ההסדר ובמכינות הקדם צבאיות ביום הבחירות. "לא יכול להיות שהמדינה לוקחת, מתקצבת לדעתי בצדק פרוייקט כמו ישיבות ההסדר, וחיילים אתה יודע הם מתחיילים חלקם לפני שהם עושים טירונות, יש לזה כל מיני הטבות, אם הם נפצעים, אם קורה להם משהו באוטובוס בדרך, באמת אחלה נוער יש שם. אני לא חושב שאפשר לנצל את זה בשביל לעשות פעילות פוליטית. דרך אגב בצלאל סמוטריץ' ניצל מנגנונים דומים לזה כדי לעשות פעילות פוליטית וגם ללמוד מפשטים. אבל אני רוצה להגיד, אם חיילים בחל"ת לא צריכים להיות מעורבים בפעילות פוליטית", אמר.

"אני לא רוצה כרגע להיכנס לאיזו פעילות מותר לעשות ולאיזו לא. אני חושב שהסיפור של המכינות הוא לא באותו המקום של ישיבות ההסדר, הדיון הוא לא בדיוק אותו דיון. לכן אני אומר את זה -  זה כבר שנים הפריע לי וניסו להסתיר את זה, אני מקווה שגם עכשיו לא יתנו לזה יד - שבחורי ישיבות ההסדר לא יעסקו בפעילות פוליטית. במיוחד בו בזמן שהם עושים שירות יחסית מקוצר כדי ללמוד תורה,  להתכונן להנגנה, לשירות, כל מה שיש בתוך זה", הוסיף.

על מצבם בסקרים, אמר השר שטרן: "אנחנו רצינו שבתוך הגוש יהיו איחודים ולא הצלחנו, זה נכון שאנחנו יודעים, במיוחד על סמך הניסיון של התקופה האחרונה, שטוב שראש ממשלה בישראל יהיה עם מפלגה גדולה משמעותית ממפלגות אחרות. אם היינו חוששים שלאחת ממפלגות הגוש קיים סיכוי שלא תעבור את אחוז החסימה אז אנחנו היינו עושים הכול כדי שהיא כן תעבור. זה חשוב מאוד שיש עתיד תהיה מפלגה גדולה מאוד משמעותית. אני לא יודע מאיפה הבאתם את זה שאנחנו שותים, אנחנו לא שותים".

"האיראנים כועסים על החיזבאללה בגלל הסכם הגז"

כמו כן, התייחס לחיסולו של פעיל ארגון הטרור גוב-האריות" הלילה ואמר כי "כל מי שמתכנן להרוג יהודים צריך לדעת שאנחנו נעשה את הכול כדי לא לחכות שהוא יהרוג יהודים אלא יש בישראל ממשלה יש ראש ממשלה. במקרה הזה מי שמנהל את העניינים זה ראש הממשלה יאיר לפיד בנושא ביטחון. מתחת לראש הממשלה יש שר ביטחון שהם עובדים יחד מצוין. אני אגב מקווה, כמעט בטוח שזה מנצח, רק עם ממשלה ככה זה ימשך. ואנחנו מצליחים לסקל טרור ונמשיך לסכל טרור בתקווה לפני שהם מצליחים לבצע את זממם". 

חיסול בכיר ב"גוב האריות", צילום: רשתות ערביות

בהמשך, אמר בנושא הסכם הגז עם לבנון כי "יש לזה חשיבות מדינית הוא מסדר את קו המצופים, הוא מסדר כמובן את העבודה שלנו מול כריש. ההסכם הזה הוא פעם ראשונה, בגלל זה אני חושב שהאיראנים כל כך כועסים על החיזבאללה. שממשלת לבנון נותנת הסכמה לגבול שמקנה לישראל יכולת מצוינת להגן עלייה. בגלל זה גם ראש המוסד, ראש השב"כ, דרך אגב בישיבות הקבינט, אני רוצה להגיד לכם, הלכנו דרגות מתחת - יש דברים שיש מחלוקות בגופים ביטחוניים ראש הארגון מבטא עמדה אבל לא את העמדה של כולם, למרות שזו חובתו כמובן לבטא עמדה אישית קובעת גם אם זה לא גופים שכולם חייבים להסכים".

"אמרנו 'נביא לקבינט גם דרגים שהם מתחת לראשי הגופים'. אולי אף אחד לא אמר את זה, הנה אני אומר לכם ופגשנו לשמחתנו בקונצנזוס מלא. עכשיו זה נכון שאת ההסכם הזה מי שהביא זה ראש הממשלה יאיר לפיד, הוא מנהל את העניינים. עכשיו אני אגיד את האמת - וכמו מינוי הרמטכ"ל היום, זה לא יכול להיות שכל דבר מעולה שהממשלה הזאת מביאה, כאילו תוקפים אותה ולמרות המקרה הזה שכל גופי הביטחון תומכים בזה בפה מלא", טען.

לדבריו, "אנחנו אף פעם אנחנו לא רוצים לעסוק באם הם יתקפו ככה אנחנו נתקוף אותו הדבר. אם הם יעזו לתקוף את כריש, התגובה שלנו תהיה הרבה מעבר לאסדת גז. אנחנו מקווים מאוד שכריש עוד מספר שבועות תתחיל להפיק גז".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm