אנחנו שוכחים לעתים קרובות מדי שישראל אינה מובנת מאליה. היא נס יקר ערך, חד־פעמי, שעלינו לשמור עליו מכל משמר. הבחירות האלה יקבעו אם ישראל תהיה חזקה, מאוחדת ומתקדמת, או שהיא תלך אחורה ותהפוך למדינה מסוכסכת ושונאת, מפולגת וכועסת. בעוד כמה ימים תהיה לכם האפשרות לקבוע את עתיד המדינה. זהו הרגע הנכון להיזכר שהבחירות האלה הן לא על בנימין נתניהו. גם לא עליי. הן על העתיד של הילדים שלנו. הדרך שבה נתמודד עם האתגרים שמוצבים בפנינו היום, תקבע את המחר שלהם.

לפיד מבהיר: "מהיום הראשון שיצאנו לבחירות אמרתי - המשותפת לא יהיו בממשלה"
 
ממשלת השינוי קמה לפני כשנה וחצי. הצלחנו לחבר בין חלקים שונים בפוליטיקה הישראלית: יריבים הפכו לשותפים. מה שחיבר בין כולנו זו האהבה למדינה והדאגה לעתידה. מיומה הראשון הממשלה הזו עבדה קשה. בכל יום תיקנו עוד קצת ושיפרנו עוד משהו.

שינינו את הגישה לצעירים. העלינו את שכר החיילים ב־50%, מימנו ללוחמים תואר ראשון, הוספנו 120 מיליון שקל לתנועות הנוער. שינינו את היחס לבעלי מוגבלויות. חוק בעלי מוגבלויות עבר אחרי מאבק של עשר שנים. הוא מבטיח 2.2 מיליארד שקל להם, לבני המשפחות שלהם ולמשכורות המטפלים שלהם. הוספנו 2.7 מיליארד שקל לקצבאות הנכים, 350 מיליון שקל לילדים נכים.


בתחום הביטחוני והמדיני אי אפשר היה להחמיץ את השינוי: הצלחנו לבלום את הסכם הגרעין עם איראן. יצאנו למבצע בעזה שנגמר בשלושה ימים מדויקים וקטלניים, שבהם סוכלה כל ההנהגה של הג'יהאד האסלאמי. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בא לביקור ממלכתי וחתם על הצהרת ירושלים. פתחנו שגרירויות וחתמנו על הסכמים כלכליים עם האמירויות, מרוקו ובחריין. השגנו הסכם ביטחוני היסטורי עם לבנון על הגבול הימי.


התחלנו לטפל גם ביוקר המחיה. יש עוד דרך ארוכה, יקר פה הרבה יותר מדי, אבל דאגנו להוריד את המחירים של 97 מוצרים דרך שינוי תקנים. הכפלנו את התחלות הבנייה. העברנו את רפורמת היבוא, הורדנו את מחיר הדלק, הבאנו רשתות זרות שמורידות מחירים. אנחנו יודעים שעדיין קשה לגמור את החודש, אבל אנחנו גם יודעים שזה התפקיד שלנו לטפל בזה. אכפת לנו.


הממשלה הזו ניפצה עוד תקרת זכוכית לנשים. יש בה מספר שיא של שרות בממשלה, מספר שיא של מנכ"ליות של משרדים ממשלתיים, כולל המנכ"לית הראשונה במשרד ראש הממשלה. זוהי הממשלה שעשתה יותר מאלה שלפניה למען הקהילה הלהט"בית, זכויותיה ואיכות חייה. זוהי הממשלה הראשונה שהתייחסה ברצינות למשבר האקלים וראתה זאת כחובתה להיות חלק מהמאבק הגלובלי החשוב ביותר של דורנו.
זו רשימה חלקית (מאוד). יש עוד הרבה מאוד דברים שעשינו בשנה האחרונה. אין שום סוד מאחורי כל העשייה הזו, אנחנו פשוט עובדים קשה. מביאים את השינוי כל בוקר מחדש. בשבילכם. בשביל המדינה. בשביל הילדים שלנו. זו משימת חיינו.

אבל יש דבר אחד שאסור לשכוח. כל מה שעשינו בשנה האחרונה, כל השינוי שהתחיל פה, יכול להימחק ביום אחד. מדובר בתהליכי עומק שאם לא נמשיך אותם, הם ייעלמו.


הבחירות האלה הן בין העתיד לבין העבר. תבחרו בעתיד.