נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית פנה אמש במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, וביקש להגביל את הצבעתם של בוחרים המוגבלים בניידות, כך שיוכלו להצביע רק בתחומי היישוב בו הם מתגוררים.

השופט עמית הבהיר לנציג הליכוד כי דרישת המפלגה להגביל את הצבעת מוגבלי הניידות מנוגדת להוראות החוק, ועל כן ודאי שלא ניתן להיעתר לה. כמו כן, כל שינוי בהוראות החוק מחייב חקיקה חדשה. בהתאם להוראות החוק, אדם המוגבל בניידות רשאי להצביע בכל קלפי נגישה, בכל מקום בארץ.

סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם הליכוד, עו"ד אילן בומבך, הגיב להחלטת השופט עמית: "הרעיון מאחורי הבקשה הוא ניסיון לצמצם את השימוש לרעה בקלפיות נגישות. הניסיון מלמד שיש תופעה רחבה ביותר של ניצול הקלפיות הנגישות וחתימה על הצהרות שקריות שהמצביע הוא בעל מוגבלות. הרעיון הוא לצמצם את ההצבעה לעיר המגורים של המוגבל בנגישות".

"בחוק לא נאמר במפורש שבעלי מוגבלויות יוכלו להצביע בכל רחבי הארץ, לכן ביקשתי להגביל זאת. בית המשפט העליון ידע להגביל את הוראות החוק במקרים רבים כשזיהה שימוש לרעה בחוק", הסביר עו"ד בומבך. בנוסף, ציין: "כששופטים רוצים, הם יודעים לתת פרשנות תכליתית לחוק, חבל שלא כך נעשה כאן. הרי זה ניצול לרעה של החוק על ידי מי שאינם בעלי מוגבלויות".