במפלגות המרכז־שמאל נערכים למאמץ אחרון לקראת פתיחת הקלפיות בעוד 24 שעות, בבחירות שיגזרו את גורלן ואת עתיד המערכת הפוליטית. ביש עתיד מתכוננים לקרב על קולו של הבוחר כמו במבצע צבאי שעליו ינצחו ח"כ מיקי לוי וח"כ בועז טופורובסקי. המאמץ העיקרי יושקע בעידוד מתבלטים ובהמרצת מצביעים לצאת מהבית ולהגיע אל הקלפיות.  לשם כך יופעל מערך ענק של כ־15 אלף פעילים ומתנדבים ב־140 מטות - מקריית שמונה ועד אילת.

לפיד מתקרב לנתניהו: הנתון שעלול להכריע את קמפיין הבחירות | בן כספית 

חלום ה-61 של נתניהו יתנפץ? כך הציבור הערבי יכריע את הבחירות  

מהו התקציב וכמה בעלי זכות הצבעה? הבחירות לכנסת ה-25 במספרים  
 
 
הפעילים יסתובבו ביממה הקרובה בקניונים, ברחובות הערים, בתחנות הרכבת ובתחנות אוטובוס מרכזיות וגם בגני משחקים, לשם יוצאים הורים עם ילדיהם, ויחלקו חומרי הסברה עם "שלוש סיבות למה להצביע ליש עתיד". גם אשת ראש הממשלה ליהיא לפיד גויסה למאמץ: אמש היא השתתפה בפעילות של נוער יש עתיד בכיכר דיזנגוף, והיום תיקח חלק בכנס נשים גדול בגדרה. במקביל יוציא המטה הטלפוני של יש עתיד בנחלת יצחק רבבות שיחות המרצה לתומכי המפלגה ולמתלבטים. דגש מיוחד יינתן על אוכלוסיית הנשים ועל המגזר הערבי.

מחר, יום הבחירות, אם מזג האוויר יהיה שמשי, תופעל סיירת חופים שתעבור בחופי הרחצה במרכז הארץ ותקרא למצביעים לצאת לקלפיות. יהיו גם פאנלים באוניברסיטאות, ואנשי יש עתיד יסתובבו בפרלמנטים בערים במרכז הארץ ובשרון. גם ראש הממשלה יאיר לפיד ישתלב במאמצי ההסברה לקראת פתיחת הקלפיות, וביום הבחירות עצמו הוא יגיע לחמ"ל המרכזי שתפעיל המפלגה בבית אסיה בתל אביב במטרה לעקוב אחר הפעילות.

יאיר לפיד במטה הבחירות של ''יש עתיד'' (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד במטה הבחירות של ''יש עתיד'' (צילום: אלעד גוטמן)

במרצ ממשיכים בכל הכוח בקמפיין ה"געוואלד". יו"ר המפלגה זהבה גלאון אמרה אתמול בערוץ הכנסת: "אני חושבת שאנו באזור הסכנה. מרצ נעה בטווח שבין ארבעה מנדטים על קשקש לחמישה, ואפשר לעוף מתחת לאחוז החסימה בקלות. אם לא יצביעו לנו המשמעות היא שלביבי יהיו 64 מנדטים כי מרצ תימחק. לכן פתחתי בקמפיין האמ־אמא של הגעוואלד. אני פונה למתלבטים בין מרצ ליש עתיד להציל את המחנה כולו ולהצביע לנו".

מרצ תקיים הערב אירוע המרצה טלפוני במטה המפלגה בתל אביב בהשתתפות נבחרי הרשימה, שרים, חברי כנסת לשעבר ופעילי המפלגה. גם בעבודה מתכננים היום אירוע המרצה. יו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי תגיע יחד עם חברות וחברי סיעת העבודה אל מוקד מערך ההמרצות הטלפוני של הקמפיין, בניסיון לגייס קולות רגע לפני פתיחת הקלפיות.

איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: צילום מסך)
איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: צילום מסך)

במגזר הערבי מגבירות חד"ש־תע"ל ובל"ד את המאמצים להעלות את אחוז ההצבעה. ראשי חד"ש־תע"ל, איימן עודה ואחמד טיבי, פנו אמש בסרטון חדש שהעלו לרשתות החברתיות לציבור היהודי בקריאה: "תנו לנו את קולכם כדי לחסום את נתניהו והבן גבירים", זאת כדי להבטיח שיעברו את אחוז החסימה וימנעו ממשלת ימין.

בבל"ד טענו אתמול: "אחוזי ההצבעה בחברה הערבית חצו את קו 50%. לבל"ד חסרים כמה אלפי קולות כדי לעבור. חד"ש ורע"ם מנסים לדכא את ההצבעה בחברה הערבית לאחר שהבטיחו ייצוג של 8 מנדטים. "ישנו שת"פ מוזר בין חד"ש לרע"ם לעצור את מגמת העלייה מעבר ל־50%. אנו קוראים לציבור הערבי לצאת ולהצביע בהמוניו כדי להכניס 4 מנדטים של בל"ד ולהשיג ייצוג של 12 מנדטים לחברה הערבית בכנסת הבאה".