בחירות 2022: הקלפיות יפתחו רק מחר ב-07:00 בבוקר, אך כבר היום (שני) הפוליטיקאים הכניסו את עצמם לכוננות הישורת האחרונה בבחירות. כל ההכנות של הרגע האחרון -  בלוג מתעדכן:

עדכונים שוטפים

21:12: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע לכותל בירושלים: "מתפלל להצלחתנו מחר. רק מחל בקלפי!".

בנימין נתניהו בכותל (צילום: אריה לייב אברמס)
בנימין נתניהו בכותל (צילום: אריה לייב אברמס)

21:01: שרת הפנים איילת שקד, שמפלגתה הבית היהודי מתקשה מאוד לעבור את אחוז החסימה, העלהת סרטון חדש בחשבון הטוויטר שלה בו פנתה לנשים ולאמהות כאם לחייל עתידי בצה"ל בעצמה: "נשים יקרות, אני פונה אליכם כאמא של אורי, שהוא בי"ב ועוד מעט מתגייס לצבא ורוצה להיות קרבי ואני מאוד גאה בו שהוא רוצה לתרום במדינה". ואני כאמא של אורי רוצה לצדעת שאני מפקידה את בני בידיה של מדינה שדואגת לו ושומרת עליו". 

שקד הוסיפה: "אני שש שנים חברה בקבינט המדיני ביטחוני, ומתוכן 4 שנים הייתי האישה היחידה בקבינט. חשוב שבפורומים ביטחוניים דווקא הקול של אמא יבוא לידי ביטוי, יש לזה משמעות. תנו לי את הכוח לייצג אתכם וביחד נשמור על הילדים של כולנו. אמא של אורי". 

20:52: יו"ר הליכוד ממשיך לנסות לדרבן מצביעים והעלה תמונה שלו כורע במסלול מרוצים עם הכיתוב "היכון, הכן, צאו להצביע!".

20:05: בג"ץ קיבל את עתירת ערוץ 14 וחייב את מפלגת מרצ לאפשר לערוץ 14 לשדר ממטה הבחירות של המפלגה מחר בערב. 

20:00: יו"ר הליכוד נתניהו מתחיל במשדר חירום ברשתות החברתיות: "אם לא תצביעו מחל נקבל שוב ממשלת שמאל בראשות לפיד. אנחנו נמצאים בתיקו. בדקה ה-90 מי שמבקיע גול מנצח. אלה בשמאל שקוראים לנו בוטים - בואו ניתן להם תשובה".

19:00: יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה ב-103FM לדבריה של היועצת המשפטית לממשלה בעניין החרם של מרצ על ערוץ 14: "אני מחכה לפסיקת בג"ץ, וכמובן שאנחנו נכבד כל פסיקה. ראיתי את חוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה, והיא גם אמרה שהיא אינה בטוחה שלבג"ץ יש את היכולת להתערב בענייני מפלגה ותקשורת - שזו הסוגיה שתצטרך להתברר".

היא הדגישה: "עדיין אני חושבת, מה שלא יהיה, שערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה של אדם אחד שהקים את ערוץ מורשת והפך אותו לערוץ תעמולה שלו, ואלו שמשדרים שם הם שופרות שלו. כמובן שאם בג"ץ יחליט אחרת זה מה שאנחנו נעשה. מי שמפר את חופש הביטוי באופן קבוע הוא מי שמשתמש במשאבים ציבוריים לצורך תעמולה וביזוי של מפלגות אחרות". 

18:50: יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הכחיש ב-103FM כי השינויים שהוא מתכנן במערכת המשפט ישפיעו על משפטו המתנהל של נתניהו: "אני אמרתי את הדברים בצורה ברורה והתוכנית המשפטית שלי כתובה, ואפשר לקרוא אותה. כפי שאמרתי לשיטתי, זה לא נכון שזה יהיה קשור למשפט נתניהו. זה טוב למדינה, ויש לנטרל את הקשר למשפט נתניהו. אני מציע שנעסוק בתוכנית עצמה ובכל המרכיבים שלה, למה זה חשוב וטוב לדמוקרטיה להחזיר את מרכז הכובד של קבלת ההחלטות לנבחרי הציבור".

18:45: יו"ר מרצ זהבה גלאון בכנס חירום של המפלגה במטה בתל אביב: "אנחנו בהתכנסות חירום כאן, אנחנו בקרב בלימה רוצים לעצור את הסחף המשמעותי בעיקר לעבר יש עתיד. לצערי נתניהו גורר את רה"מ לפיד לקרב המפלגה הגדולה. נתניהו מעוניין שמרצ תיפול ואם מרצ נופלת מתחת לאחוז החסימה אז נתניהו ראש ממשלה. אסור שמרצ תיפול, אסור ש-17 אלף קולות האלו ילכו ויתפזרו ולא יבואו למרצ, אסור שראש הממשלה ישחק באש, להציל אותנו זה להציל את המחנה". 

זהבה גלאון בכנס חירום של מרצ לקראת הבחירות מחר (צילום: אבשלום ששוני)

18:35: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן התקשר ליו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ לברך את מפלגת הציונות הדתית בברכת ברכה והצלחה לקראת הבחירות מחר. סמוטריץ׳ הודה לרב על תמיכתו ועמידתו האיתנה לימינה של הציונות הדתית.

18:24: יו״ר ש״ס אריה דרעי לגלסנר ב׳קול ברמה׳:  ״כשראיתי במוצ״ש ברמלה אלפי בחורים שאינם חובשי כיפה שרים למרן, אין סיפוק גדול מזה. אני שמח שהעבודה הקשה שעשינו בחודשים האחרונים מניבה פירות. אני מודאג כי ישנה התעוררות גדולה בקרב המגזר הערבי וזה יכול לשנות את כל המשחק״.

18:21: ח"כ איתמר בן גביר ב'גלי ישראל': "אני יכול להבטיח שאני לא אתן שתהיה כאן כביכול ממשלת ימין, על הנייר - כמו שהיה כאן ב-12 שנים האחרונות. אם אני לא אעביר חוקים, ולא אעשה את מה שצריך לעשות בביטחון, בלשמור על החיילים, זה לא שווה כלום. אני לא מחפש ג'וב". 

17:53: שר הביטחון בני גנץ תקף את נתניהו בגל"צ וב-103FM: "השקרן הזה לא מסוגל להגיד שום דבר אמיתי. הוא ייתן לבן גביר להיות השר לבט"פ בשביל להבטיח את עצמו משפטית, אנחנו עושים את כל המאמצים למנוע את זה". 

16:40: ח"כ איתמר בן גביר ביקר בכותל המערבי. 

ח''כ בן גביר בכותל (צילום: ללא)
ח''כ בן גביר בכותל (צילום: ללא)

15:39: יו"ר מרצ זהבה גלאון: "אני לא יכולה לפרט כרגע אבל אנחנו מקבלים נתוני סקרים שמכניסים אותנו למצב חירום. זה הרבה מעבר לדאגה. אם לא תהיה מרצ לא יהיה לפיד ולא יהיה מחנה ולא יהיה גוש ולנתניהו יש מעל ומעבר ל-61. שתפו את זה עכשיו עם חבר או חברה גם אם הם כבר החליטו למי להצביע, כל קול קובע וחייבים להצביע מרצ".

15:38: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "לפי הסקרים אנחנו במצב חירום. מבקש מכם להביא לקלפי עוד שני מצביעי מחל כדי שנחליף את לפיד".

14:30 יו״ר מרצ, זהבה גלאון תכנס הערב במטה המפלגה ישיבת חירום, בפתיחת הישיבה בשעה 18:30 תינתן הצהרה לתקשורת, לאחר מכן יתקיים דיון חירום במטה המפלגה.

14:20: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע כי יגיע בשעה 18:00 לכותל המערבי לתפילת ערבית מיוחדת לקראת הבחירות. סמוטריץ' ימסור הצהרה לתקשורת מיד לאחר מכן.

13:00: שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיע בשעות הבוקר למוקד הטלפוני של מפלגת העבודה וניסתה לשכנע מצביעים. לקראת השעה 15:00 היא הגיעה לשוק לוינסקי. ב-17:00 היא תנהל מפגש עם הציבור במתחם בזל ולאחר מכן, ב-21:00 סבב ברים ברחוב דיזנגוף.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי במטה הטלפוני (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר העבודה מרב מיכאלי במטה הטלפוני (צילום: אבשלום ששוני)

11:15: ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הסיעה האחרונה לפני הבחירות: "אני אף פעם לא האמנתי שישראל מחולקת ל"אנחנו" ו"הם". כולנו אוהבים את המדינה, כולנו פטריוטים וציונים ורוצים לחיות פה ביחד. אני פונה מפה למצביעים שלא הצביעו לי בעבר ומבקש מכם הזדמנות לעבוד יחד אתכם".

11:00: במפלגת הציונות הדתית נערכים במלוא המרץ ליום הבחירות, המפלגה גייסה אלפי מתנדבים שביום הפקודה יגיעו למקומות בארץ שנקבעו מראש כדי להמריץ את התושבים להצביע. הנהלת מטה המפלגה הדפיסה את החומר שיצא ממחסנים בעיר מודיעין לכל חלקי הארץ. ע"פ התכנית, בכל עיר בישראל יהיה רכז שיוביל שיירה במסלול שייקבע על פי ניתוח רחובות ושכונות עם פוטנציאל הצבעה גבוה לימין.

מתנדבי ''הציונות הדתית'' (צילום: דוברות הציונות הדתית )
מתנדבי ''הציונות הדתית'' (צילום: דוברות הציונות הדתית )

09:00: שירות בתי הסוהר השלים היערכותו לקראת הבחירות לכנסת ה-25 של מדינת ישראל. פוטנציאל המצביעים עומד על כ-9,000 אסירים וכ-1,500 אנשי סגל שב״ס. בכל אגף נתלו הודעות לבוחר בהתאם לתאריך הנקוב בחוק 21 יום לפני הבחירות. 55 קלפיות חולקו לבתי הסוהר ברחבי הארץ, חלקן נייחות וחלקן ניידות.

08:30: במוסד לבטיחות וגיהות סיפרו כיצד עובדי הקלפיות יוכלו לשמור על בריאותם: לדאוג לסביבת עבודה מתאימה, להתאים את הכיסא לשולחן עבור הישיבה הממושכת, לוודא את מיקום מחשב כך שגובה המסך יהיה מול העיניים ולשנות תנוחת ישיבה כל 30 דקות.

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר: "העבודה בקלפיות ביום הבחירות יכולה להיות אינטנסיבית ומלחיצה. לחברי הועדה אין שליטה על זרימת הבוחרים וזמני הגעתם, אבל לחברי הועדה יש את היכולת להקל על עצמם ולרווח את עבודתם למניעת פגיעה בבריאותם, חשוב שמנהלי ועדת הבחירות ישמרו על הכללים לבטיחותם ובריאותם של עובדי הקלפיות. יום הבחירות הוא חגיגה לדמוקרטיה וחשוב שנדאג שכלל העובדים יחזרו מהיום הזה בבטיחות וללא כאבים בגוף".