יוצאים להצביע: הקלפיות ברחבי הארץ יפתחו מחר, ובכך בחירות 2022 יצאו לדרך. מתוך 12,000 קלפיות שיהיו פרוסות ברחבי הארץ, כרבע מהן יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות, זאת על מנת לאפשר גם להם לממש את זכותם הדמוקרטית. 

מיכאלי חייגה למתלבטים, הליכוד ומרצ בקמפיין געוואלד: ההכנות האחרונות ליום הבחירות
נשיא התאחדות התעשיינים: "הנזק הכלכלי של חמש מערכות בחירות הוא עצום"

יובל וגנר, מייסד ויו"ר עמותת נגישות ישראל, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה איפה הכסף ב-103FM, וסיפר על ההיערכות לכך: "בסך הכול 3,000 קלפיות יהיו מונגשות, אבל החקיקה בנושא נגישות מדברת רק על מוגבלויות בניידות, ולא על מוגבלויות בראייה, שמיעה, קוגניציה, וכדומה".

"לפני 20 שנה חוקקנו שהבחירות יהיו נגישות ורוב המבנים אז לא היו נגישים. אז החליטו להנגיש בכל עיר כמה קלפיות, זאת בכדי שאנשים שמתקשים ללכת יוכלו להצביע באותן נקודות", סיפר וביקר בחריפות: "איך זה יכול להיות שעשרים שנה מאוחר יותר לא כל הקלפיות מונגשות? יש בנושא הזה שיפור איטי מידי ולא מספיק טוב".

"אדם עם מוגבלות ללא רכב פרטי שצריך לצאת מהבית, עבורו הדרך להגיע לקלפי היא קשה שבעתיים. מעבר לזה, האם ראיתם פרסומות איך אדם בעל מוגבלות מאתר את הקלפי הנגישה? אנחנו לא יודעים ואם אנחנו לא יודעים וזה לא מפורסם איך נוכל להגיע"?, הוסיף.

הוא הרחיב בנוגע למספר בעלי המוגבלויות שמחזיקים בזכות ההצבעה: "יש מיליון וחצי אנשים בעלי מוגבלות בישראל. להערכתנו מדובר על בסביבות 400-500 אלף שכנראה לא יצביעו, ואנחנו לא סופרים את הקשישים".

"בשורה התחתונה הגיע הזמן שיהיו פה בחירות נגישות ולכן אני קורא למי שיזכה להיות בממשלה, שבכנסת הבאה ישדרגו את חוק הבחירות שיהיו קלפיות נגישות. אני קורא למאזינים - אתם מכירים שכן או מישהו עם מוגבלות? תעזרו לאנשים למצוא קלפי נגישה ולהגיע להצביע", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM.