מפלגת מרצ ממשיכה לחפש את הקולות שיעבירו אותה את אחוז החסימה ויעניקו לה את הכניסה המיוחלת לכנסת ה-25, אך בשלב זה נראה כי תקוותם קלושה בלבד. הבוקר (חמישי) שוחח רן כהן, שר התעשייה והמסחר לשעבר מטעם מפלגת מרצ עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על מנת להתייחס לתוצאות המאכזבות של מפלגתו לשעבר בבחירות. במהלך השיחה, האשים כהן דווקא את יו"ר העבודה מרב מיכאלי במפלת מרצ: "בוודאי אחראית, מהלך חסר אחריות, כמעט מופקר".

על התוצאה המאכזבת אמר כהן כי "בשבילי זה שוק גדול, אני לא מדמיין לעצמי את החיים בארץ הזו בלי שהקול של מרצ יהיה משמעותי בכנסת, לפחות בכנסת. המון שנים היינו בכנסת בלי שהיינו בממשלה. אני מאוד עצוב על הנטייה בציבור הישראלי ללכת כל כך קיצוני ימינה, וכל כך לתמוך במי שדגלו בשנאה ובהסתה יותר מהכול, ושהם ישלטו בארץ ובעם היהודי בארצנו". 

לאחר מכן, הוא בחר להאשים את שרת התחבורה בנפילת מרצ אל מתחת לאחוז החסימה: "נכון שגם יאיר לפיד נהג לא נכון, אבל מרב מיכאלי בוודאי אחראית על הכשלון בצורה מאוד בוטה. אם היא חושבת שהיא רוצה ללכת בדרך רבין - היא רחוקה מאוד משם. המהלך שלה היה חסר אחריות, כמעט מופקר. לא להקים את החזית עם מרצ כדי להבטיח את שתי המפלגות. הרי גם היא על הקשקש, מפלגת העבודה הקימה את המדינה הזו".

יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)
יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)

עם זאת, הוא ציין כי הוא מאמין שרוב העם דווקא מאמין בדרך של מרצ, שהיא דרך של שלום וטען כי "השמאל הישראלי, בראשו מרצ, לא ידע הרבה מאוד שנים להתחבב על העם בישראל. תמיד טענתי, רוב הציבור הישראלי רוצה שלום, מרצ רוצה שלום. רוב הציבור רוצה צדק חברתי, מרצ אלופת הצדק החברתי. זו הטעות הגדולה, וזה היה האתגר הגדול שלי במרצ, הצלחתי לעשות אותו ב-99' ועלינו לעשרה מנדטים, אבל מרצ לא עסקה בזה. בנושא החברתי, מרצ הזניחה את זה בצורה כמעט פושעת".

לדבריו, מרצ ביצעה לא מעט טעויות בכנסת ה-24, מה שלא תרם לה כעת בבחירות: "אין שום ספק שבפרשה של זועבי, גם מרצ טעתה וגם היא נהגה בנבזות והכפישה את מרצ. מי שעשה את זה גרם למרצ נזק גדול. אני חושב שההנהגה של הורוביץ הייתה, לא יודע להגדיר את זה, אין מה לדבר שיש לו אחריות גם על התוצאה הזו. מרצ, בבסיס, לא ידעה להתחבר ללבבות למרות שכל רעיונותיה הם דגלים אנושיים והיו צריכים להתחבר לאנשים בצורה עמוקה יותר, היא לא ידעה לעשות את זה".

"אני לא חושב שזה הסוף של המפלגה, אני חושב שמרצ צריכה לעשות סידור מערכות. אני אנסה להוביל לתהליך, אני אבל לא אוביל את מרצ, אני מבוגר מדי", סיכם השר לשעבר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM