שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (המחנה הממלכתי) שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לסוגיית פסקת ההתגברות וזעם סביב הניסיון לשנות את סעיף הנכד בחוק השבות. "אני בעד פסקת התגברות מאוזנת שהיא חלק מחוק יסוד החקיקה", הצהיר בפתח דבריו, "אם יביאו הצעה כזו אני אהיה בעדה".

בהמשך, התייחס אלקין לכך שבעברו אמר שהוא בעד פסקת התגברות עם 61, והסביר: "בעבר תמכתי גם בנתניהו וזה השתנה. אני רואה מה קורה לרוב כשהוא מתחיל להשתגע. פעם חשבתי שקווים אדומים שהיו פה אף פעם לא ייחצו ואני רואה שכן".

בתגובה טען ינון כי הוא שינה את עמדתו, אלקין השיב: "אני אגיד מאוד פשוט - את השאלה על שינוי העמדה אתה לא צריך לשאול אותי, אתה צריך לשאול את נתניהו שבזמנו גם 65 הוא חסם בגופו והיום הוא מוכן לדבר עם סמוטריץ' על פסקת התגברות ברוב רגיל".

עוד התייחס אלקין לדרישה החרדית לשנות את סעיף הנכד בחוק השבות וטען כי מדובר באירוע "סופר דרמטי". לדבריו, "המשמעות של זה היא הפסקת העלייה. מצב ההתבוללות היום הוא כזה שאתה מנסה לחתוך את הדור השלישי, אנשים לא יבואו כי אתה לא יכול לחצות משפחות לשניים".

"סעיף הנכד קיים בחוק השבות עשרות שנים, אחד מהחוקים הכי בסיסיים של ישראל. לשנות אותו בצורה כמו שהיום דורשים מנתניהו כל השותפים הקואליציוניים, ולצערי אני חושש שגם כאן הוא ייכנע, זו גזירת מוות גם לעלייה", הצהיר.

ינון טען בתגובה כי הוא "מעלה לארץ גויים", ובן השיב: "אין לתאר, פשוט לשמוע ולהתפלץ. מי ימלא את השורות בצה"ל? איך אין לכם בושה". אלקין הוסיף: "ינון, פעם היית ימין היום הפכת לחסיד שוטה של אדם אחד שבשמו אתה מוכן לזרוק את הציונות".

"זה סעיף שקיים עשרות שנים במדינת ישראל, אחד מאבני היסוד של כל המשטר שלה. זה מראה עד כמה הנאמנות העיוורת לנתניהו מצד אחד וההתבטלות מפני החרדים מצד שני מביאה לפגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל", הוסיף.

בסיום דבריו, התייחס לכך שמפלגתו בחרה לא להמליץ על אף מועמד לראשות הממשלה. "לי אישית אין שום ריב או בעיה עם יאיר לפיד, ידענו לשתף פעולה בממשלה הזו ונדע לשתף פעולה גם באופוזיציה בדברים שנסכים. בגדול בוודאי שנדע לשתף פעולה".

"הסיעות צריכות להמליץ על מי שלדעתם יש לו סיכוי להרכיב ממשלה. תוצאות הבחירות ברורות, קל להיות דמוקרט כשאתה מנצח, אבל דמוקרט אמיתי צריך להיות דמוקרט גם כשהוא מפסיד, מנתניהו לא ראינו את זה. העם אמר דברים בצורה ברורה, על הנתניהו אנחנו לא יכולים להמליץ כי אתה יודע שאנחנו נגד הממשלה שהוא הולך להקים, ולהמליץ על מישהו אחר זה לעשות בדיחה מהחוק כי אף אחד אחר לא יכול להרכיב ממשלה במציאות הזו", הבהיר.

לטענתו, "זה לא מונע מיכולת לשתף פעולה עם יאיר לפיד, אנחנו לא מערערים על מעמדו כיו"ר האופוזיציה. ידענו לשתף פעולה בעבר, נדע לשתף פעולה גם בעתיד. יחד עם זאת, זה נכון. אנחנו רשימה שמייצגת חיבור של מרכז עם ימין, ולכן תמצא אותנו מצביעים נגד טיבי בכל מיני נושאים. אנחנו לא התחייבנו לזהות מלאה בתפיסות ובעקרונות שלנו, אנחנו נייצג את הבוחר שלנו, גם לימין ממלכתי ליברלי יש מקום בזירה הציבורית במדינת ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM