בדרך לממשלת נתניהו: חבר הכנסת המיועד עמיחי שיקלי (הליכוד) התארח הערב ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, והתנער מהשתתפותו של איתמר בן גביר בטקס לזכרו של הרב כהנא: "ההחלטה של בן גביר ללכת לאזכרה של כהנא הייתה לא טובה. אנשים לא נתנו לו את המנדט בשביל זה".

שופטי העליון נגד יו"ר ועדת הבחירות: לא היה מוסמך לפסול את שיקלי

"קואליציה זאת לא תוכנית כבקשתך, ובכל אחת כזאת יש קצוות. נעם היא קיצון ואני לא שותף לדעתה בנושא קהילת הלהט"ב", הוסיף בנוגע לחבר הכנסת אבי מעוז".

יחד עם זאת, שיקלי הביע תמיכה במינויו של בן גביר לשר לביטחון פנים: "ההצעות של בן גביר בנושא המשטרה הן מצויינות. צריך שינוי פרדיגמה במשרד לביטחון פנים, לדעתי בן גביר יכול לעשות את זה. אם הוא יממש את מה שהוא דורש עכשיו בין היתר בנגב, זאת יכולה להיות בשורה". כנשאל האם הוא "יוכל לישון בשקט" במידה שבן גביר אכן יתמנה לתפקיד, תקף שיקלי את השר הנוכחי: אני לא ישנתי בשקט כשבר לב היה בתפקיד".

הוא הכחיש את הדיווחים כי דרש מנתניהו את תיק החינוך בממשלה שתוקם: "אני לא דורש שום תיק. אני מגיע מתחום החינוך ומאמין שיש לי מה לתרום בתפקיד, אך אני לא דורש זאת". בנוסף, הוא השיב על לטענות כלפי העלאת קצבאות האברכים המסתמנת: "יש כאן עיוות. עיקר בעיית התעסוקה היא במגזר הערבי. עיקר הבעיה במגזר החרדי היא בציבור הליטאי, אני לא מפחד מזה".

"הדברים האלה קרו גם בממשלת אולמרט. מי שישב בממשלה הקודמת על השיבר של האוצר חשב שצריך לזרוק אותם למזבלה", ציין והוסיף: "לציבור הימני יש הרבה אהבה והערכה לציבור החרדי".