הפונטר במשא ומתן הקואליציוני: כשבועיים לאחר הבחירות, ונראה כי המגעים להקמת ממשלת נתניהו לא מתקדמים כפי שרבים צפו זאת. המחלוקת העיקרית היא סביב דרישתו של בצלאל סמוטריץ' לקבל את תיק האוצר או הביטחון, זאת לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע לנתניהו כי הוא מעוניין להיכנס למשרד האוצר. 

"סמוטריץ' מרגיש ממודר ע"י נתניהו": קשיים במשא ומתן הקואליציוני?

על פי דיווח הערב (שני) ב"חדשות 12", נתניהו לא מעוניין לראות את סמוטריץ' בתפקיד שר הביטחון. הוא מבין כי הדבר היחיד שיגרום ליו"ר יהדות התורה לוותר על התפקיד הוא קבלת תיק האוצר. עקב כך, הוא נפגש מוקדם יותר היום עם דרעי, וניסה לשכנע אותו לקבל את תפקיד שר הביטחון. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

סמוטריץ': ""התמונות שיצאו מהכותל זעזעו גם אותי" (צילום: ערוץ כנסת)

עוד על פי הדיווח, אף הסכם קואליציוני לא יחתם בין מפלגות "גוש נתניהו", כל עוד לא יפתר הפלונטר בגזרת סמוטריץ'-דרעי. נכון לעכשיו, במידה שהכנסת תצביע בהצבעה להקמת הממשלה, חברי הציונות הדתית יצביעו בעד, אך לא יכנסו אליה. על אף שממשלת נתניהו תקום בתסריט זה, בסביבתו מעדיפים להימנע ממצב שכזה, וממשיכים לפעול לפיתרון הפלונטר.

בניסיון לפתור את הסוגיה, נפגשו אתמול סמוטריץ' ודרעי לפגישה שהוגדרה כ"אישית", כשבמסגרת המחלוקת נמצא גם תיק הדתות. שעות לאחר הפגישה, נועד סמוטריץ' עם רבני הציונות הדתית בבית הרב דרוקמן.