איחוד מפלגת "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" עם מפלגת "עוצמה יהודית", שחבריה היו תלמידיו של הרב מאיר כהנא, עורר מחדש את השיח הפוליטי והציבורי סביב משנתו של הרב, שמפלגתו "כך" הוצאה מהחוק בשנות ה-80. גיל, שהשתתף בקייטנה של הליגה להגנה יהודית שייסד כהנא בתקופה בה חי בברוקלין, סיפר ב-103FM על קווים אחרים לדמותו של הרב, והדרך בה הוא בחר להתמודד באנטישמיות באותה התקופה: "איים שישבור ידיים ורגליים". 



"חשוב לי להבהיר שאני לא מדבר על כהנא אחרי שנת 1971, כשעלה לארץ, אלא על כהנא שהציל את ברוקלין ב-1968", אמר גיל בפתח דבריו. "אני יליד ברוקלין, ובאותן שנים הייתה תקופה קשה בה הרחוב בער וגם היהודים סבלו מאנטישמיות. מי שהיה לו כסף הלך לניו ג'רזי, ומי שנשאר אלו הזקנים והעניים שלא עוזבים את הישיבה".



גיל סיפר על האנטישמיות והקשיים שחוו היהודים באותה התקופה בברוקלין, ואמר כי "כשהייתי בן עשר נסעתי עם הקורקינט וקבוצה של נערות עם סיגריות בפה שרו לי שירים. כשהגבתי ואמרתי שגם הפופ לובש כיפה הכו אותי, ברחתי בזמן שירד לי הדם מהפה, מהאף ומהאוזניים. הפצעים כבר הגלידו אבל אני שומע עד היום את הצעקות 'רוץ ילד יהודי"'.



באותה התקופה עליה מספר גיל כהנא היה אז רב בברוקלין, ולדברי גיל הוא "תהה למה היהודים כל הזמן נמצאים לבדם, הוא איחד אותם בליגה להגנת יהודיים. בלי פוליטיקה ובלי ערבים. הימים הכי נוראיים בתקופת הפורענות בברוקלין היו בכריסמס וליל כל הקדושים, כשכל השיכורים הסתובבו ברחובות והגיעו לבתי הקברות והורידו את המצבות של היהודים".



כיצד פעלה התנועה להגנת היהודים בברוקלין? גיל מספר כי "ב-1968 הרב כהנא לקח כ-15 יהודים לבית הקברות עם מטות בייסבול שעמדו כנגד 150 איש. אותם אנשים עזבו את המקום וכך התחילו לשנות דברים. באותה תקופה שחורים היו הולכים לבתי כנסת ודורשים פרוטקשן מהיהודים בטענה שהגויים היו עבדים של היהודים".



"הוא היה עושה פטרולים במטרה לשמור על מגורי היהודים"

"הסיסמה של היהודים באותם שנים הייתה לא לעשות בעיות. רק כהנא קם ואמר 'בשום פנים ואופן לא'. זה היה דבר שלא עבר לידו. היהודים רצו לתת לו לדבר והוא הגיע עם מקלות והזהיר את אותו בחור שאם הוא יגיע לבית הכנסת הוא ישבור לו את הידיים והרגליים", הוסיף גיל.



"לאחר מכן הוא היה עושה פטרולים במטרה לשמור על אזורים בהם גרים יהודים. אז לא ידענו הגנה עצמית, ולכן כהנא החליט לקחת מורים לקראטה וללמד אותנו. היינו עושים אימונים בקייטנות אפילו בלי כפפות אגרוף".