לאחר הכרזתו של ראש הממשלה נתניהו על מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים, במפלגת איחוד הימין מתחמם הקרב על תיק החינוך בין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ליו"ר איחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. בסביבתו של פרץ הגיבו לביקורת שהטיח סמוטריץ' מוקדם יותר בראש הממשלה כשאמר כי במפלגה יסיקו מסקנות וציינו כי יו"ר הבית היהודי הוא זה שיהיה שר החינוך הבא.



"יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ", אמרו גורמים בבית היהודי, "הבחירה הראשונה היא של רה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית". 



עוד הוסיפו כי "רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית. ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות". 



מוקדם יותר, סמוטריץ', שראה עצמו כמועמד לתפקיד, איחל הצלחה לאוחנה, אך גם מתח ביקורת על יחסו של ראש הממשלה לציונות הדתית. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים", אמר סמוטריץ'.