שר הביטחון, נפתלי בנט, התראיין היום (ראשון) בתכניתם של אראל סג"ל ואורי משגב ב-103FM , והתייחס לראיון הסוער שקיים אמש עם מגישת 'חדשות 12' רינה מצליח. "לא באתי למשחק. היא הגיעה עם אג'נדה, אמרה היגדים לא נכונים והמשיכה להתמיד בזה", התרעם השר והוסיף להתייחס גם למערכת הבחירות הקרבה מרגע לרגע, ואמר כי "יש מגמת עליה יפה, הימין יכול להגיע ל-61 מנדטים. זה מובהק".

סג"ל: שלום השר נפתלי בנט, אני חייב לשאול על הפסקת הראיון עם רינה מצליח, מה עיצבן אותך?
"אני רוצה לבשר לשניכם שאחרי שבת, במהלכה הייתי בהרבה מאוד בתי כנסת, ופגשתי אנשים מסורתיים, דתיים וחילוניים שבאים לבתי הכנסת בשבת, אני רואה שיש מגמת עליה מאוד יפה, הימין יכול להגיע ל-61 וזה מובהק. צריך לתת 'פוש'. גם מי שמצביע ימינה וגם מי שמצביע ליכוד - אפשר להגיע לזה.

לגבי התקרית עם רינה, התראיינתי בכל ערוץ בעולם, באל-ג'זירה וב- CNN, לא באתי למשחק. היא אמרה פעם אחר פעם שלושה היגדים לא נכונים והמשיכה להתמיד בזה. היא אמרה שיש מעצר מנהלי לאנשי שמאל ואמרתי לה שאין, והיא המשיכה להגיד את זה. אז השבתי לה ואמרתי - 'את טועה ובורה'. אפילו שתמיד הגבנו כבר בעבר על ירי מעזה בחיסול מחבלים בסוריה, זה לא נכון עובדתית. לירידה במספר הרקטות הייתה דרך שונה למדידה. אני כללתי את מבצע "חגורה שחורה", והיא לא כללה אותו. כשאתה מגיע יומיים לפני בחירות עם אג'נדה, שהיא לא לתת לשר הביטחון להשמיע את עמדותיו, ומה התכניות - זה מה שאתה רוצה לעשות".

משגב: אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות שאולי יהיו קשות. קודם כל, אני לא מבין מה המדיניות, אבל לא אתייחס לזה. כמה ימים להערכתך עוד תחזיק בתפקיד ? קראתי שברגע שלא תהיה לשון מאזניים, תוך מספר ימים תפנה את התפקיד, עם כל הכבוד, זה כבר זלזול מוגזם אפילו לתת לך את תפקיד שר הביטחון כמעין משהו שמנפנפים בו לקראת בחירות.
"יש הרבה צדק במה שנאמר. אם ימינה לא תהיה חזקה, אני לא אהיה שר ביטחון ואיילת שקד לא תחזור למשרד המשפטים - זה ברור. אנחנו בפוליטיקה, וצריך כוח כדי לקבל את התפקיד".

משגב: אבל היו לך רק שלושה מנדטים, על איזה כוח מדובר?
"אני יודע לעבוד בפוליטיקה, אבל בסוף אני לא קוסם. אי אפשר עם שלושה מנדטים לעשות ניסים. מי שרוצה את הקו הזה נגד מדינה פלסטינית בכל מחיר, מי שרוצה גיבוי מוחלט לחיילי צה"ל גם כשזה לא מצטלם נעים, ומי שרוצה זהות יהודית חזקה למדינת ישראל, מי שיהודי וגאה בזהות היהודית שלו ורוצה שכל העם יהיה מחובר למסורת, לשורשים - זה רק ימינה".

סג"ל: אני מתחבר לאמירה של משגב, בסבב הזה אני מרגיש משהו אחר גם מהמפלגה, אין מלחמה פנימית, למרות שחטפתם כמה יריות בתוך הנגמ"ש - לא החזרתם בירי. מה אתה מנסה לייצר בזה, אתה לא מפחד שנתניהו ישתה אתכם בקשית?
"אני לא מקבל את הביטוי 'ישתה בקשית'. אין לי טאבו על הבוחרים, הם אנשים בוגרים, עצמאיים ובעלי כושר החלטה. אני חושב שקיבלתי החלטה לא לירות חזרה על נתניהו, להיות המבוגר האחראי של הימין, כי זה לא משרת אותנו. אנחנו צריכים להגיע ל- 61. לא הבנתי מה היה פשר ההתקפות של נתניהו, אבל בכל מקרה קיבלתי החלטה אסטרטגית שאני לא משיב אש כי זה לא טוב. עכשיו נותרה חלוקה, נתניהו צריך לעורר את מעוזי הליכוד, והימין האידיאולוגי והציונות הדתית צריכים להצביע ימינה, ואז נעבור יפה".

משגב: היו לך חלומות אחרים, שוב ושוב ניסית לרוץ על ימין נקי, ישר, הגון, ממלכתי, ובסופו של דבר סיימת את הקמפיין שאתה מסתובב בין בתי כנסת. זה לא קצת קטן ממה שחלמת?
"אין דבר שהוא נמוך מכבודי. להסתובב בארץ ולפגוש אלפי אנשים, השבת הייתי בנתניה ב- 15 בתי כנסת ואירועים".

משגב: ויתרת על החילוניים?
"אני מבין מה אתה שואל ויש בזה חצי אמת. אני אומר בצורה הכי ברורה - אני פונה חד משמעית לחילוניים ומסורתיים שהם ימין אידיאולוגי. אם הם שונאי דת, אני לא הכתובת - אני מודה. אם הם אוהבים את היהדות במינון כזה או אחר, אז כן. אני היחיד שמתנגד באופן מוחלט למדינה פלסטינית, כן מפורזת או לא מפורזת, בהקשר הזה אנחנו שונים. אתה צודק שעדיין לא הצלחנו לממש את כל החזון. אני צריך להסתכל על השנה שחלפה בעיניים מפוקחות, ניסיתי מהלך שלא צלח ולכן איחדתי את המחנה".

סג"ל: איך אתם רואים אפשרות ל-61? אם נגיע לתסריט סביר של רוב יהודי, אמנם של 56-58 מנדטים יהיו, אך איך הגוש יחזיק מעמד?
"אנחנו מלא בחזית הימין, אין לנו דילמה. אני חושב שהפעם אנחנו באמת במרחב בין 58-62 מנדטים לימין, לכן קודם כל זה בהישג יד. אם יהיה פחות מזה - אני מאוד חושש. אני באמת חושש שתקום ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ. אנחנו נושלך וכל מה שחשוב לנו יושלך, לכן אני חושב שיותר מכולם, אנחנו מעוניינים ב'ימינה' חזקה ובגוש שעובר את ה-61".

משגב: אני לא מבין, הכול אני יכול להבין חוץ מהתייצבות מאחורי הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. מה עם עשרת הדיברות? לא תגנוב, לא תנאף, לא תענה ברעך עד שקר? איפה אתם? איך אתם תומכים באיש הזה? אלו פני היהדות?
"אתה עושה חיבור בין שני דברים. בוא אני אגיד לך משהו, כולנו בני אדם. אתה בוודאי מכיר את התנ"ך, אין דמויות מושלמות. לכל אחד יש את הפגמים והבעיות שלו, בסוף אתה הולך עם הרוח הגדולה. האם אני מעדיף רוח של גוש הימין או רוח של גוש השמאל? אני ימני - מה אני אעשה? אני בעד חיזוק היהדות והמסורת היהודית, והצד השני זה בגדול מפלגת "יש עתיד" בתחפושת של כחול לבן שזה שמאל - נגד היהדות, נגד הדת. אני חד משמעית הולך עם נתניהו".