לפני שנסענו ל"קפה מרטיני", הנמצא על צומת הרחובות דיזנגוף וגורדון, סיפרו לנו על מקום של אוכל איטלקי. הציפייה שלנו הייתה לפגוש מסעדה איטלקית טיפוסית, עם האווירה שמאפיינת בדרך כלל מסעדות מהז'אנר בישראל. אך כשהגענו למקום, המפגש שלנו היה שונה לחלוטין ממה שציפינו. 

יש לי גלידה הכי טובה: גלידות קיץ 2023
"מהפכה בריאותית מטורפת": ציר עצמות כבר שתיתם?

במקום להיכנס לעוד מסעדה טיפוסית, נכנסו אל בר-מסעדה, עם אווירה נינוחה וקלילה שיכולה להתאים גם לסוגים רבים של בילויים. מארוחה עשירה ומגוונת, ועד ישיבה קלילה בערב יום רביעי. 

התיישבנו בשולחן גבוה עם נוף לבר, בהתאם לאווירה הייחודית במקום. לפני המנות הראשונות, פתחנו עם הקוקטייל "Short Story Long". מדובר בקוקטייל ייחודי וקליל, שמכיל בתוכו ג'ין, וורמוט לבן, מי טוניק, ותחזיקו חזק - זיתים וזעתר. 

קוקטייל ''short story long'' (צילום: אבי לוי)
קוקטייל ''short story long'' (צילום: אבי לוי)
 

 בנוסף, ניסינו גם קוקטייל אחר, שבמרכזו הפסיפלורה. עוד הוא מכיל: וודקה, וניל ופרוסקו. 

מגוון קוקטיילים עשיר (צילום: אבי לוי)
מגוון קוקטיילים עשיר (צילום: אבי לוי)

כשהגיעו המנות הראשונות, עשינו היכרות עם הארנצי'ני פתיתים. כדורי גבינה עשירים, לצד רוטב מיוחד. 

ארנצי'ני פתיתים - חגיגה בצלחת  (צילום: אבי לוי)
ארנצי'ני פתיתים - חגיגה בצלחת (צילום: אבי לוי)

עוד פגשנו את אצבעות הגבינה, שמתובלות בטיגון עמוק, לצד איולי כמהין והפתעה - ריבת תאנים. 

אצבעות גבינה לצד ריבת תאנים  (צילום: אבי לוי)
אצבעות גבינה לצד ריבת תאנים (צילום: אבי לוי)

את "טריו" המנות הראשונות, סגרנו עם ארטישוק פריטה. המנה מכילה בין היתר, ריקוטה ועגבניות שרי צלויות, שלגמרי השתלבו בצורה מושלמת עם שאר המנות. 

ארטישוק פריטה  (צילום: אבי לוי)
ארטישוק פריטה (צילום: אבי לוי)

''קפה מרטיני'' (צילום: אבי לוי)
''קפה מרטיני'' (צילום: אבי לוי)

לפני שהמשכנו הלאה, ניסינו את סלט הקפרזה. מדובר בסלט שונה מהנוף, המכיל עגבניות, מוצרלה וזיתים. אך ייחודו המרכזי הוא סורבה בזיליקום ליים. סורבה הבזיליקום ליים, הוא למעשה מעין מעין גלידה בטעם בזיליקום. אולי בהתחלה חלקכם ירתעו מעט מהשילוב בין סוג של גלידה לסלט, אך במידה ותנסו את המנה מצפה לכם הפתעה נעימה, בטח בימים בהם הקיץ מתחיל לתת את אותותיו. המלצת המערכת: טרם תחילת אכילת המנה, מומלץ לערבב את כל המרכיבים שבסלט, כולל את הסורבה. 

סלט קפרזה (צילום: אבי לוי)
סלט קפרזה (צילום: אבי לוי)

ואיך אפשר בלי פיצה?
אחרי שלב המנות הראשונות, התקדמנו לזה המתבקש במקום שמציב במרכזו את האוכל האיטלקי - הפיצה. בתפריט אפשר למצוא מגוון של פיצות, אנחנו החלטנו ללכת על פיצת המרגטלה. כדי להשלים את החוויה האיטלקית השלמה, המנה מוגשת יחד עם חותך פיצה, כדי שתוכלו לחלק אותה בעצמכם, ולהרגיש לרגע כאילו שאתם אנשי המטבח. 

פיצה מרגטלה (צילום: אבי לוי)
פיצה מרגטלה (צילום: אבי לוי)

אחרי הפיצה, התקדמנו לפסטות, שם הלכנו על הטורטליני פקיילה, וניוקי סולת ביתי אלא רומאמה. לאוהבי העגבניות, היינו ממליצים ללכת על הניוקי. אלו מכם שמחבבים את הטעם הפיקנטי, היינו ממליצים לכם לבחור דווקא את הטורטליני פקיילה. 

ניוקי סולת ביתי (מימין), פסת טורטליני פקיילה (משמאל) (צילום: אבי לוי)
ניוקי סולת ביתי (מימין), פסת טורטליני פקיילה (משמאל) (צילום: אבי לוי)

ואיך אפשר בלי קינוח?
החלטנו לסגור את הערב עם שני קינוחים - הטרמיסו והפרופיטרול. הטרמיסו מכיל ביסקוטי, קפה, מסקרפונה וקקאו. בעוד שהפרופיטרול מביא איתו גלידת וניל, פקן, קרמל ושוקולד. שתי מנות גדולות ומומלצות במיוחד, שמשתלבות נהדר האחת עם השנייה, במידה ואתם מעוניינים לחלוק את המנות. 

טרמיסו (מימין), פרופיטרול (משמאל). (צילום: אבי לוי)
טרמיסו (מימין), פרופיטרול (משמאל). (צילום: אבי לוי)