כך תארחו מפונים מהדרום ומהצפון: שלוש יוזמות נפלאות לשידוך בין משפחות במרכז המוכנות לפתוח את ביתן למשפחות מפונות מהדרום ומהצפון – ללא כל תשלום.

ימים לא קלים: מתכון לעוגה בחושה שתעשה לכם קצת מתוק בנשמה
"לתת את המעט": המסעדות שמתגייסות למען תושבי הדרום

באתר “יד 2” מרימים פלטפורמה מדהימה שבה יש המון דירות ובתי אירוח עבור תושבי העוטף והצפון, וכבר נרשמו שם מאות פניות שרק מחכות להיענות (רשמו בגוגל: “מארחים יד 2”).

גם חברת אברא השיקה את פלטפורמת ״בית ישראלי״, המאפשרת חיבור והתאמה בין משפחות שמחפשות פתרונות אירוח למשפחות מארחות או לבתים הפנויים לאירוח. הפלטפורמה מאפשרת התאמה על פי פרמטרים שונים כדוגמת אזור מבוקש בארץ, מספר ילדים, תינוקות, גישה לנכים, חיות מחמד ועוד (באתר bait־israeli.abra־it.com).

רשת bbb תורמת (צילום: יחצ)
רשת bbb תורמת (צילום: יחצ)

חברת ההייטק פרופדו ולשכת מתווכי הנדל"ן הארצית יצאו במיזם שיכון של עשרות משפחות תושבות הדרום בדירות בערי המרכז - ללא עלות. במשרדי החברה ברמת גן הוקם חמ״ל שמטפל בפניות של תושבי הדרום ומשדך להם דירות מתאימות על פי צורכיהן (לפרטים נוספים כתבו בגוגל "פרופדו קליטת תושבים").

גם במגזר הדרוזי: העמותה לקידום החייל הדרוזי מתגייסת בימי המלחמה ומזמינה את תושבי הדרום ומפוני עוטף עזה להתארח במתחם אחוזה המתאים ל־35 נפשות, ללא כל עלות. (לפרטים: קופטאן חלבי, 050־39955162).

ארוחת המבורגר חינם לכוחות הביטחון: רשת BBB נרתמת למאמץ הלאומי ומסייעת ללוחמים בעוטף עזה ובצפון הארץ עם ארוחות המבורגר חמות. במסגרת זו מזמינה הרשת את אנשי הביטחון לאכול במרבית המסעדות הפתוחות ברחבי הארץ, ללא עלות, בהצגת תעודה מזהה. הארוחות מיועדות לכוחות הביטחון הכוללים את חיילי צה"ל בסדיר, חיילי מילואים, שוטרים, מד"א ומכבי אש.

החומוסייה שריגשה אותנו

כל חברה תורמת כפי יכולתה: יש חברות גדולות שתורמות הרבה ויש חברות קטנות שתורמות מעט – וכל תרומה מרגשת מאוד. והנה, מתברר שיש גם עסקים קטנטנים שתורמים המון: “חומוס סהרה” בחדרה הוא למעשה אוטובוס צהוב, נטול גלגלים, ששופץ וממוקם בחדרה, ופועל מתחילת השנה בהצלחה גדולה. מיד אחרי שבת, הפך הבעלים ניר בורקין את האוטובוס לחמ”ל לכריכים ולציוד, העביר כ־11 אלף סנדוויצ’ים לנקודות כינוס של חיילים ולבתי חולים. כל הכבוד, ניר! אחרי המלחמה נבוא לבקר.

תושייה מרגשת

בעלי מסעדת "האחים" בתל אביב הפכו את המסעדה למרכז לוגיסטי לייצור מנות לחיילים. אבל כשבבסיס נבטים הודיעו להם שהם לא יכולים לקבל את האוכל שלהם מפני שאין להם תעודת כשרות, הם זימנו את אנשי הרבנות וקיבלו בו ביום תעודת כשרות זמנית. אין מה לומר. אלופים.
מעוניינים לתרום? נא עדכנו במייל הבא: [email protected]