זכותכם (שלא לומר חובתכם) לא לאהוב את טורקיה בימים אלה, אבל אין סיבה להתכחש לתאווה למטבח הטורקי. אם לא ניתן לנסוע לאיסטנבול, סעו לבקר ב"מוטפאק" (“מטבח" בטורקית), דווקא בימים אלה: לרגל יום הולדת 9 למסעדה תוצע פיתה שווארמה דונר עם לימונדה ב־39 שקלים בלבד (עד 14 ביוני). וזו לא הסיבה היחידה: ⁠הבעלים, אראי קרפיצלר, שנולד בטורקיה ועלה לארץ בשנת 2006, הוא דור שני למסעדנים מטורקיה, ובזמן המלחמה שלח אוכל למפונים רבים. עד היום, אגב, הוא דואג לפנק את חיילי צה"ל ללא עלות. צדיק.

בורקס מים בקלי קלות: המתכון לשבועות שאתם חייבים להכיר
לכבוד חג השבועות: הפעילות הייחודית שתתקיים במהלך ימי החג

נחזור לאוכל: מי שביקר כבר בטורקיה טרום המשבר ודאי זוכר את הריחות המשגעים של הדונר קבב (בטורקית: “קבב מסתובב") - מעין שווארמה טורקית המורכבת מנתחי בשר כבש דקיקים. שם היא מוגשת בשלל דרכים, אחת מהן היא בלחם סאג’ (המכונה גם דורם). ב"מוטפאק" משלבים את נתחי הכבש המצוינים בתוך פיתה, מעין לחמג’ון/לאפה, בצלחת או במגש.

הייחוד הוא לא רק בנתחים המשובחים, אלא גם בצורת ההגשה: כשזה מגיע במגש, יש בתחתית המנה קוביות לחם רכות, רוטב עגבניות וחמאה, לצד יוגורט (כן, בטורקיה אוכלים בשר וחלב יחד) וחמוצים. מנת הדגל, הנקראת כאן איסקנדר, עולה 75־70 שקלים (תלוי בגודל) ושווה כל שקל.

אחרי שסיימתם, בבקשה אל תוותרו על עוגת הסולת. המאפה המתוק מוגש כאן עם קאימק (חלב שמנתי) ועליו שברי פיסטוק. גם המחיר ממכר (25 שקלים).
“מוטפאק", דרך שלמה 110,
תל אביב (לא כשר)

קפה פלורה במושב שתולים (צילום: הילה דפנה)
קפה פלורה במושב שתולים (צילום: הילה דפנה)

הורה לפלורה
מחר (שישי) ייערכו ירידי שבועות בשתי עגלות “קפה פלורה": במושב שדה משה (בסמיכות לקריית גת), בתוך חוות סוסים טיפולית, ייפתחו דוכנים שונים של גבינות ייחודיות, ממרחים, פירות וירקות, יינות, אמנות, תכשיטים, פרחים ועוד. היריד יתקיים לצד תפריט שווה שיצא מהטראק של “פלורה בחווה" הכולל מגוון סלטים, כריכים, קינוחים, מאפים, קפה, משקאות מיוחדים בפחיות של חצי ליטר (תה בטעמים עם כדורי בובה, מאצ’ה, קפה קוריאני, שייקים ועוד) וכמובן גם יינות וקוקטיילים טעימים להרמת האווירה (כולל מגוון מנות ללא גלוטן וטבעוניות).

במשתלת “רואים ירוק" בכניסה למושב שתולים (סמוך לגן יבנה) יתקיים יריד דוכני בוטיק של אמנות מקומית - תכשיטים, כלי קרמיקה, נרות ריחניים בעבודת יד, יצירות בטון ואפוקסי, כלי נוי מגבס אקרילי ועבודות עץ ייחודיות – כל זאת לצד תפריט עשיר וחגיגי לרגל שבועות (כשר).