זהו ביקורנו השלישי ב"פופה": בפעם הראשונה פגשנו את אורן אסידו, זוכה "משחקי השף" ומי שמוכר לרבים דווקא מ"האח הגדול"; ובפעם השנייה שירת אותנו מלצר גבוה וכריזמטי, שלימים נכנס אף הוא לבית "האח". בימים אלה הופכת המסעדה לכשרה על מנת להגיע לקהלים רחבים יותר, והיא מבוססת על תפריט שמקבל השראה מעולמות הקולינריה היהודיים ברחבי העולם.

לצורך המשימה גויס אחד השפים האהובים עלינו, אביב משה, שמוכר לרבים מ"מסה" (למרות שברזומה שלו יש עוד מסעדות עילית לא פחות טובות), והוא הוסיף את ההשראות מטיוליו ברחבי העולם לצד השפעות צרפתיות קלאסיות. לצדו, כמו תמיד, איש העסקים הקולינרי איציק רוסו שאומר: "החלום המשותף של אביב ושלי היה להביא לעולם תרבות בילוי ישראלית חדשה המשלבת בין אנשים ומטבחים.

מצד אחד העולם הקולינרי, ומהצד האחר המסורת והכשרות. בעקבות הצלחתה של 'מארי' בנתניה בהובלת שף אביב משה והדרישה הגוברת לחוויית בילוי פיין דיינינג כשרה, 'פופה' תהפוך לכשרה ותפתח מעגל נוסף של קהלים הרוצים ליהנות מחוויית בילוי יוצאת דופן בעיר הגדולה. האתגר המרכזי היה להחזיר את שף משה לתל אביב, והוא השתכנע רק לאחר שסוכם כי הוא יוביל את המסעדה עם תפריט כשר וייחודי אשר יהיה שונה בתמהיל שלו מ'מארי' בנתניה".

"פופה", לפני הכל, היא מסעדת אינסטגרם: עוד לפני שתזמינו משהו, אי אפשר שלא להעלות כמה סלפיז. התפאורה (בייחוד חדרי השירותים הפרטיים בדמות בובת ענק), האווירה והמוזיקה יוצרות חוויית בילוי שבעזרתה כיף להוציא את העיניים לאחרים. ואכן, לידנו ישבה חבורה של כ־20 נשים חרדיות שכל הזמן העלו סטוריז. לא נגזים אם נאמר שבמהלך הארוחה הן העלו, כולן יחד, כ־200 תמונות וסרטונים.

פופה - טרטר טונה (צילום: פרטי)
פופה - טרטר טונה (צילום: פרטי)

אנחנו הגענו בשביל לאכול. את המסע הקולינרי התחלנו בטרטר טונה – לחם קסטן מלבני ועליו נפלאות ארצנו: קרם סקורדיליה, מטבוחה (השף אוהב לשלב את טעמיה במנות מפתיעות), צ'יפס ארטישוק ירושלמי ולימון אריסה, וכל זאת לצד ביצה חצי רכה. מה נאמר, לונה פארק של טעמים, עם השפעה דומיננטית של המזרח התיכון החדש, זה שמוציא את הטוב ולא את המלחמות (68 שקלים).

אהבנו אף יותר את חלת הטרטר: אם הבנו נכון, זוהי פרפרזה על המאכל המסורתי של שישי בצהריים – שניצל בחלה עם מטבוחה וחציל. אצל שף משה, הכל גדול מהחיים, וגם כאן: החלה צרובה, עליה טרטר פילה בקר אדמומי ושרירי, סלט משוויה, טחינה לימון כבוש, שקדים קלויים וחלמון כבוש (!) מגורד (!!).

המצלמה עושה עוול למנה שכולה פלאות, עושר של טעמים, רכה ומתמסרת, כזו שהיינו שמחים לאכול בכל שישי בצהריים (82 שקלים). את המנה העיקרית חלקנו – בר ים עם קארי צהוב (138 שקלים), עשוי במדויק ומתובל בעדינות, לצד במיה ושעועית תאילנדית וסלטון עלים ברוטב תמרינדי: גם כאן שמחנו על הבחירה, וסיכמנו על מאה אחוזי הצלחה, שלוש משלוש.

"פופה" הייתה מסעדה נפלאה גם כשהיו כאן אסידו והמלצר הגבוה, רק שכעת היא נפלאה וכשרה, עובדה שאמורה לגרום לכם להזמין את החברים שומרי הכשרות לערב שכולו חוויה, טעמים וסלפי. 

"פופה", יהודה הלוי 46 תל אביב, 077-2302777

פופה - בר ים (צילום: פרטי)
פופה - בר ים (צילום: פרטי)

בדיקת כלים 1:

לא, זהו לא סיר לקוסקוס: רשת נעמן משיקה סיר מולטיקוק המתאים במיוחד לאידוי ובישול צמחוני וטבעוני. הסיר, כחלק מסדרת בישול הפרימיום ARISTOCRAT הכוללת סוטאז'ים, מחבתות, סירים וקלחות, עשוי אלומיניום להולכת חום מהירה ואחידה, עם ציפוי חיצוני Hard Anodized המקנה חוזק ושמירה על חום מרבי. לסיר המולטיקוק תחתית תרמית המתאימה לכל סוגי הכיריים וציפוי נון־סטיק איכותי המסייע למניעת הידבקות המזון. יתרון בולט נוסף: הידיות המעוצבות של כל כלי הבישול בסדרה חלולות ואינן מתחממות. 

599.90 שקלים (במקום 999.90 שקלים, בקניית שלושה פריטים ומעלה ממגוון החנות), בתוקף עד סוף אוקטובר (להשיג בחנויות נעמן ובאתר).

נעמן סיר מולטיקייק (צילום: שירה רז)
נעמן סיר מולטיקייק (צילום: שירה רז)

בדיקת כלים 2:

בנוסף לעיצוב הנקי והיפהפה של הטוסטר NOVIS (שזיכה את המוצר בפרס בטקס העיצוב הגרמני) יש לו עוד יתרונות, למשל יתרון הפרקטיות: יש אפשרות להכניס אליו ארבע פרוסות בו זמנית. למצנם יש גם אפשרות לחימום חוזר של הטוסט, ולא פחות חשוב – אופציה לקליית מאפים גדולים כגון בגט, קרואסון או בייגל, עובדה שזיכתה אותו בפרס נוסף – חדשנות. מאז שנכנס המצנם לחיינו, הבקרים שלנו הרבה יותר נוחים, והמטבח שלנו הרבה יותר יפה. 

650 שקלים למצנם ארבע פרוסות (550 שקלים לשתי פרוסות), ניתן להשיג בצבעי קרם או אדום, להשיג באתר נוביס ישראל.

Novis_Family_Toaster (צילום: יחצ)
Novis_Family_Toaster (צילום: יחצ)