מול הנוף עוצר הנשימה של החוף התל אביבי, במרחק יריקה משוק הכרמל ובזווית מושלמת לקצב הגבוה על הטיילת, נפתח לאחרונה המקום החדש בו תוכלו לעצור את המרוץ האורבני ולהתפנן עם הבריזה החמימה של הים. שלא כמו בתי הקפה הקלאסיים והמפונפנים שאנו רגילים לפגוש בעיר התוססת, נקודת הציון החדשה על המפה מציעה אווירה קלילה ומזמינה, המתכתבת באופן מדויק עם הסובב אותה. 

בוטיק 180 (צילום: דויד מויאל)
בוטיק 180 (צילום: דויד מויאל)

בר האוכל והקפה החדש, הקרוי בוטיק 180 על שם הוסטל הגולשים בו הוא יושב הנושא את אותו השם, מספק ברנץ' טעים ולא מתחכם במיוחד שמיועד לחך הישראלי. מהסוג שכולל את השילוש הקדוש – טעם, אווירה ומחירים לכל כיס. מי שמנצח על המקום הוא המסעדן הירושלמי הצעיר, מעין שמחה, שבחר לשלב את המטבח המערב האירופי עם הקולינריה הים תיכונית העכשווית. 

התפריט המגוון של בוטיק 180 כולל מנות ראשונות שזכו לשם החמוד "אוכל קטן", מבחר סלטים, סוגי פאניני (כריכי) עסיסיים ומקוריים וכמובן מנות עיקריות, שקיבלו את הטייטל, איך לא, "אוכל גדול". וכל זה בלי שהעפנו מבט על מנות הילדים או הקינוחים המנחמים שמוצעים במקום. 

אז כדי שאוכל לא רק לספר לכם על המקום החדש והמעניין של העיר הגדולה, קפצתי לנסות ולטעום כמה מהמנות שקרצו לי מבין השורות – וחזרתי עם דעה מגובשת. מבין מבחר האוכל הקטן שמגיש המקום, הוגשו אלי תחילה מנת עלי הגפן (38 ₪) שמגיעה כחמש יחידות חמימות ועסיסיות, על מצע של יוגורט ציזיקי ורכז רימונים, ומנת ברוסקטת טונה מעושנת (32 ₪) שלוותה בעלי רוקט, בצל מוחמץ, צ'ילי וליים. 

הביס הראשון שלי היה דווקא מהברוסקטה הקראנצ'ית, שהייתה חמצמצה ועוצמתית בפה, אך גם מרעננת ומעוררת תאבון. אחריו מיהרתי לאזן במרקם הנימוח והעדין של עלי הגפן, שהרגישו כאילו יצאו באותו הרגע מידיה של סבתא טורקייה, והוגשו על מצע של ציזיקי שקיבל טעמים מתקתקים ומלטפים בזכות ההברקה של רכז הרימונים.

סלט עוף של ''בוטיק 180'' (צילום: דויד מויאל)
סלט עוף של ''בוטיק 180'' (צילום: דויד מויאל)

בהמשך ניסיתי את סלט העגבניות (44 ש"ח) של בוטיק 180, שמגיע עם שני סוגי עגבניות, שרי כתומות ומגי, צנונית, בזיליקום, זיתי קלמטה, גבינת פטה, וגולת הכותרת – פצפוצי בלסמי. הסלט כשלעצמו לא שונה מכל סלט עגבניות שנוהג לפקוד את התפריטים ברחבי העיר, אך תוספת כדורי הבלסמי שמתפצפצים בפה, בשילוב עם גבינת הפטה המלוחה, מקפיצים את המנה ומייצרים בה את הייחודיות שמעניק המקום. 

ולחלק העיקרי של הארוחה, או כפי שהוא מכונה "האוכל הגדול", בחרתי לנסות את מנת הקרואסון סלמון (52 ₪), שמגיעה כסנדוויץ' סלמון מעושן עם רוטב איולי לימון כבוש, כוסברה וביצת עין רכה. מדובר במנה שיכולה להתאים כארוחת בוקר מזינה, ככריך לדרך, כארוחה צוהריים משביעה ואפילו כארוחת ערב קלילה ולא מכבידה. השילוב של הרוטב עם הסלמון ובצק הקרואסון הטרי מספקים ביס טעים ומדויק, שמאפשר לכל חובבי הז'אנר להתחבר אליו בקלות. 

גירוס על מצע של צזיקי וטבחה עגבניות  (צילום: דויד מויאל)
גירוס על מצע של צזיקי וטבחה עגבניות (צילום: דויד מויאל)

וכמובן, איך אפשר בלי קצת בשר? בין שלוש מנות הבשר האופציונליות של המקום – אסאדו בבישול ארוך (62 ₪), גירוס (64 ₪) או חזה עוף (64 ₪), בחרתי לטעום את הגירוס, השווארמה היוונית האהובה על הישראלים. המנה הכילה בשר הודו מתובל היטב, טבחה פיקנטית של עגבניות צלויות רוטב צזיקי ולחם פרנה חם היישר מהתנור. זו מנה פשוטה אך טעימה, שתמלא לכם את הפה בתיבול עשיר, אך בעיקר את הבטן. 

ולסיכום, מבין מבחר הקינוחים שמציע בוטיק 180, המתקתי את הארוחה בעוגת גבינה קלילה ומרעננת, שהוגשה עם קולי פטל (שאל את המלצר). לדבריו של מעיין, האמון על המקום, עוגת הגבינה הזו הגיעה יחד איתו מירושלים, אחרי 15 שנות ניסוי וטעיה שהובילו לטעם והמרקם המושלם. היא בהחלט הייתה סיכום הולם לארוחה, שלא הותיר אותי בכבדות והמתיק בעדינות את הלשון. 

עוגת גבינה וקולי פירות יער (צילום: פרטי)
עוגת גבינה וקולי פירות יער (צילום: פרטי)

אז אם אתם מחפשים את המקום הבא שלכם לשבת לספוג קצת אווירה תל אביבית אל מול הנוף הכי יפה בעיר, בלי לשבור את הכיס ועם אוכל טעים ולא מתיימר – בוטיק 180 הוא בהחלט היעד בשבילכם.