הייתם מוכנים לנפוש בהוסטל בוטיקי? יוקר המחיה לוחץ על כולנו, ואם אפשר להוזיל חופשה משפחתית באלפי שקלים, ועדיין לזכות בחדר פרטי שהוא רק קצת פחות מפונפן - למה לא, בעצם? זה בדיוק מה שמנסים בעלי ההוסטלים בישראל לעשות, וכך גם נראה, כדוגמה, "בוטיק 180": זהו הלוקיישן הלוהט ביותר בתל אביב: ממש על שפת הים, עם נוף כחול גדול ומרשים.

פנים החדרים יפה לא פחות: שיקי, גבוה, נקי. בהוסטל יש חדרים משותפים עם אורחים אחרים, אבל אם אתם כמונו, מבוגרים מספיק מכדי להתערבב עם תיירים, תמצאו גם חדרים משפחתיים - קטנים או גדולים עם שמונה מיטות. אולי קצת צפוף, ויש גם מיטות קומתיים, אבל בתכלס באף חדר בשום מלון אין מספיק מקום לגלוש בסקייטבורד. ועוד לא שמעתם את המחיר: 80 עד 100 שקלים לאדם ללילה. את העודף תשמרו למסעדה טובה.

סלט עוף בוטיק 180  (צילום: פרטי)
סלט עוף בוטיק 180 (צילום: פרטי)

הו, בשביל זה אנחנו כאן. בקומת הקרקע של ההוסטל פועל ספק בית קפה ספק מסעדה, מעוצב בסגנון רחוב עם קירות מקושקשי גרפיטי. אנחנו לא מבקרי עיצוב, אבל אפשר לומר ביושר שהמקום לא נראה מי יודע מה. טו מאץ' פריסטייל, דבר שמעניק לו ביושר תואר של "מקום מפגש לגולשי גלים".

וכאן הטעות: אל תסתכלו בקנקן, אלא בתה הג'ינג'ר הקר שיש בתוכו. השף (או הטבח) שבנה את התפריט מצליח לקלוע בול, פשוט יש לו את זה. קחו לדוגמה את סלט העוף. לכאורה, סלט עוף, מה הביג דיל. אבל כזה עוד לא אכלנו: זה מתחיל בחזה העוף, שמוגש כאן כקוביות עבות ועסיסיות ולא כנתחים דקיקים; נמשך במבחר החסות הטריות שנרטבות במינון הנכון בוויניגרט דבש וסילאן (כן, יחד); ומסתיים בשקדים קלויים ובפרמזן שמצליחים לשדרג את המנה עוד קצת - והכל במחיר סופר־הוגן, 56 שקלים.

עוף ותפוח אדמה בוטיק 180  (צילום: פרטי)
עוף ותפוח אדמה בוטיק 180 (צילום: פרטי)

גם מנת חזה העוף השנייה שטעמנו מצוינת - שתי הנתחים עטופים בוויניגרט סילאן ומוגשים עם תפוחי אדמה אפויים ועסיסיים עם כוסברה (68 שקלים). האסאדו שעליו המליץ לנו המלצר התברר כמוצלח גם הוא: מצע טחינה ירוקה שמכינים במקום וזרזיף אריסה, קצת כוסברה, הרבה אסאדו מפורק וחצי ג'בטה רכה וחמה לניגוב (68 שקלים). לא משנה איך תקראו למקום – אכסנייה או הוסטל – האוכל ב"בוטיק 180" פשוט נפלא.

קבלו שוק- חמש מנות משגעות עם ארטישוק 

רביולי ארטישוק, "פאט ויני", 64 שקלים

רביולי ארטישוק, ''פאט ויני'', 64 שקלים (צילום: עוז אוחיון סטודיו אסף קרלה)
רביולי ארטישוק, ''פאט ויני'', 64 שקלים (צילום: עוז אוחיון סטודיו אסף קרלה)

פיצה א־לה רומנה ארטישוק ללא גלוטן, "ביגה" חורב, חיפה, 57 שקלים 

פיצה א לה רומנה- ביגה חורב ללא גלוטן חיפה. (צילום: קונסיסט)
פיצה א לה רומנה- ביגה חורב ללא גלוטן חיפה. (צילום: קונסיסט)

לינגוויני ירוקים וארטישוק, "סיטארה", תל אביב, 86 שקלים 

לינגוויני ירוקים וארטישוק, ''סיטארה'', תל אביב, 86 שקלים  (צילום: יהונתן בן חיים)
לינגוויני ירוקים וארטישוק, ''סיטארה'', תל אביב, 86 שקלים (צילום: יהונתן בן חיים)

טוקיו רול, "מינה טומיי", 59 שקלים

טוקיו רול, ''מינה טומיי'', 59 שקלים (צילום: אנטולי מיכאלו)
טוקיו רול, ''מינה טומיי'', 59 שקלים (צילום: אנטולי מיכאלו)

מרק ארטישוק, CONMIGO, מודיעין, 48 שקלים

מרק ארטישוק ירושלמי  (צילום: יחצ)
מרק ארטישוק ירושלמי (צילום: יחצ)