השף חיים (הארווי) סנדלר עלה ארצה לפני 12 שנים מקנדה, עם ניסיון עשיר ואג’נדה שהייתה עד אז פחות מוכרת בירושלים: בשר במעשנה. גם היום, אגב, למרבית הישראלים עדיין פחות משנה אם הבשר בילה זמן במעשנה או הגיע ישר מהמקרר לגריל. אלא שאילו היו מביאים מולכם שני סוגי בשר - האחד בילה במעשנה 12 שעות והשני לא - מרבית הסיכויים שהייתם מרגישים בהבדל.

הטעם סופג את הארומה שנפלטת מהעצים. במקרה של “הארוויס" של הארווי, כל הבשרים מעושנים בעישון אטי בעזרת עץ היקורי, סוג של עץ אגוז שאינו גדל בארץ ומיובא מחו"ל, בעל ארומה לא חזקה מדי עם מתקתקות נעימה.

הארוויס פלטת בשרים (צילום: פרטי)
הארוויס פלטת בשרים (צילום: פרטי)

התחלנו בפופקורן צ’יקן - נתחי עוף קטנטנים בגודל של חצי כדור פינג פונג בפנקו ובטמפורה, עם שני מטבלים שובבים - מיונז צ’יפוטלה וצ’ילי מתוק. מדובר במנה ראשונה כיפית ושובבה, שיכולה להשביע בפני עצמה. הילדים לא היו איתנו, וממש התחשק לנו לשים כמה כדורים בכיסים (54 שקלים).

המנות העיקריות כאן הן הצגה - אנחנו בחרנו בפלטת בשרים מעושנים לבקשתנו. נתחי הבריסקט - שני נתחים עשויים היטב בעלי קליפה טעימה – עושנו במשך 14 שעות בטרם נחתו בצלחת; צוואר הטלה פורק כאן לתוך קערית מתכת קטנה, לאחר שעושן במשך 12 שעות; באופן מפתיע, מה שכבש אותנו יותר היה דווקא העוף, שעושן בסך הכל שעתיים, אבל הגיע עסיסי במיוחד עם טעם מעט מתקתק יותר משל עוף רגיל (36 שקלים ל־100 גרם בריסקט, 48 שקלים ל־100 גרם צוואר טלה, 28 שקלים לכרע עוף).

הארוויס פופקורן עוף (צילום: פרטי)
הארוויס פופקורן עוף (צילום: פרטי)

אצל השף, הקנדי בדימוס, שמתגורר באפרת, ניתן למצוא גם ספריבס טלה מעושן, אסאדו על העצם, פסטרמה חזה בקר שנרדמה 12 שעות במעשנה, רוסטביף, צ'וריסוס, מדליוני פילה ושאטובריאן – הסטייק הטוב ביותר והנתח היקר ביותר בכל מסעדה מכובדת, שעשוי מהנתח העבה של הפילה הממוקם סמוך לזנב הפרה. ד

“הארוויס", יפו 33, ירושלים 02־6246444 (כשר)

איזו פרזנטציה
במלון הבוטיקי "בת שבע" בירושלים יש הכול – חדרים מרווחים, חדרי אמבטיה מפנקים, נוף משגע, לוקיישן מצוין ואוכל טוב לא פחות מ־21 סוגי גבינה קיבלו את פנינו ב"בת שבע" בירושלים, מספר מרשים שמאפיל גם על מספר הגבינות המוגשות במלונות גדולים ממנו פי כמה. מספר הגבינות הקשות היה 16, וכמובן שטעמנו את כולן.

המלון בוטיקי ויש בו הכול – חדרים מרווחים, חדרי אמבטיה מפנקים, נוף משגע של מזרח ירושלים, לוקיישן מצוין וכאמור גם אוכל טוב. במלון, שסיים לפני כשנה שיפוץ נרחב, יש 79 חדרים, שהקונספט העיצובי שלהם עוסק בהקפאת רגע בזמן בירושלים. עיצוב החדרים נועד להשרות אווירה נוסטלגית וחמימה. בגג הושמו שתי בריכות ג'קוזי, שמהן אפשר לראות את כיפת הסלע.

מסעדת בת שבע אנטיפסטי  (צילום: פרטי)
מסעדת בת שבע אנטיפסטי (צילום: פרטי)

ארוחת הבוקר כאן מרשימה, הן במגוון והן בייחודיות. מעבר לשפע גבינות, ירקות, מוזלי, פירות, מאפים ואומלט (יתרון נוסף במלונות בוטיק: לא צריך לחכות בתור רק לחביתה, אלא מזמינים מהמלצר), תמצאו כאן גם יצירות נוספות של השף משה אסולין, בראשן סלט כרובית מטוגנת עם ביצה קשה ועשבים, אנטיפסטי משגעים שמתובלים ביד נדיבה, סלט ירוק חם הכולל קישואים, פטריות, שעועית ירוקה ואפונה, נתחי דגים איכותיים ועוד. הפרזנטציה יפהפייה ומגרה, ותהרוס לכם את הדיאטה. 

מסעדת בת שבע מגשי גבינות (צילום: פרטי)
מסעדת בת שבע מגשי גבינות (צילום: פרטי)

"בת שבע", רחוב קינג ג'ורג' 42, ירושלים, 6367* (כשר)

ניסוי כלים
מוצר אחד משנה תדמית של מטבח שלם – זו, לפחות, המציאות עם קומקום הרטרו היפהפה של מותג העל "גורנייה". אומנם הפרקטיות היא אותה פרקטיות – המים יוצאים רתוחים באותה הטמפרטורה - אולם בעולמנו, פרקטיות היא רק מחצית מהשלם: העיצוב הוא זה שהופך את הקומקום למוצר בלתי שגרתי.

הוא מעוצב בקווים קלאסיים נקיים עם קריצה לסיקסטיז, יפהפה בצורה בלתי רגילה ומאפיל על יתר האקססוריז שעל השיש. בצד הפרקטי, תרמוסטט הגנה, פילטר אבנית נשלף ומד טמפרטורה מכני, שאי אפשר שלא להביט בו במשך זמן הרתחת המים עד לנקודה של כמעט 100 מעלות (890 שקלים, להשיג בחנויות הקונספט H.Y EXPERIENCE).

קומקום מקולקציית גורניה JEWLES ליין קלאסיקו מחיר 890 שח קרדיט יחצ (6) (צילום: יחצ)
קומקום מקולקציית גורניה JEWLES ליין קלאסיקו מחיר 890 שח קרדיט יחצ (6) (צילום: יחצ)