המטבח המקסיקני הוא יותר מסתם אוכל – הוא ביטוי של תרבות עשירה, היסטוריה ושמחת חיים. עם מנותיו הצבעוניות, הטעמים העזים והתבלינים הייחודיים, הוא מציע חוויה קולינרית שאין לה תחליף, ומקנה לאוכל האותנטי שלו מקום של כבוד. השימוש הנרחב בתבלינים כמו צ'ילי, כמון, אורגנו וכורכום הוא מהמאפיינים הבולטים של המטבח המקסיקני. השימוש בהם לא רק שגורם למאכלים להיות חריפים וטעימים אלא גם מעניק להם עומק ועושר של טעמים. כל ביס מציע חוויית טעמים עוצמתית וייחודית, המשתלבת עם תרבות עשירה שמקדשת את האוכל כחלק מהחגיגות והחיים החברתיים במקסיקו. 

טאקו מקסיקני. אידיאלי לצד בירה (צילום: חיים יוסף)
טאקו מקסיקני. אידיאלי לצד בירה (צילום: חיים יוסף)

התירס, הוא מרכיב יסוד במטבח המקסיקני ונמצא כמעט בכל מנה מקסיקנית טיפוסית. כמוהו, מככבים גם שעועית, אבוקדו, ופלפל צ'ילי, כבסיס למאכלים המסורתיים והמודרניים כאחד. הטאקו הוא ממרכיבי המטבח המקסיקני המוכרים ביותר, כשהוא מגיע עם מגוון אפשרויות למילוי – מבשר טחון ועד דגים או ירקות. הפנקייקס המקסיקניים, או בשמו המוכר יותר בוריטוס, גם הוא פופולארי מאוד, וכולל תערובות שונות של מרכיבים עטופים בטורטיה. בנוסף, מנות כמו צ'ילי קון קרנה, ראגו של בשר טחון ברוטב עגבניות עשיר, מייצגות את השפעת התרבות הקולוניאלית בסגנון הבישול.

פרטי שולי אבל חשוב - כידוע, העולם נחלק לשניים - אלה שאוהבים כוסברה ואלה שממש לא. אז אם אתם מהאנשים שאוהבים כוסברה - המטבח המקסיקני הוא בשבילכם. אין כמעט מנה שלא משתלבת בה נהדר, והיא מכבבת כאן בענק.

ולקינוח, המטבח המקסיקני אינו שלם בלי הצ'ורוס, סופגניה ארוכה מטוגנת שמעורבבת עם סוכר קינמון. כמה פשוט ככה טעים. בנוסף, ישנו המול'ה, רוטב שוקולד מלוח ומתובל שמלווה קינוחים ומאכלים מתוקים רבים. בתחום המשקאות, המרגריטה היא הקוקטייל המזוהה ביותר עם מקסיקו.

קרקרים, סלסה ורוטב צ'ולולה. מקסיקו ישראל טרייד (צילום: יחצ)
קרקרים, סלסה ורוטב צ'ולולה. מקסיקו ישראל טרייד (צילום: יחצ)

טעמים מקסיקניים בישראל

חברת 'מקסיקו ישראלטרייד' משווקת בישראל את המותגים המובילים בעולם של מוצרי מזון מקסיקניים, ביניהם -  מותג חטיפי הצ'יפס SABRITAS, מותג הקרקרים SANISSIMO, מותג הטורטיות OCHOA, מותג הסלסות, הממרחים והרטבים CAREY, מותג הרטבים CHOLULA, מותג הממתקים המקסיקני LUCAS, מותג החטיפים NOPALIA ועוד. המוצרים משווקים ברשתות השיווק המובילות כגון רמי לוי, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, ויקטורי, קרפור, AM:PM ועוד ובאתר החברה.

פיצה מאמא מיה של מעדנות השיקה לאחרונה שתי פיצות בטעמים מקסיקנים, האחת עם תירס, והשניה עם תירס, פלפל אדום וחלפיניו. לא חשבנו שנתלהב, אבל בפועל, קיבלנו פיצה מפתיעה ומוצלחת מעל הציפיות. הבצק עבה, התוספות נדיבות, והשילוב שנשמע פשוט למדי - הוא מוצלח וטעים מאד.

תבשילי מאמא פרז המצויינים מציעים גם מנה של צ'ילי קון קרנה, עם או בלי אורז, מהירה להכנה, וטעימה כאילו בישלו אותה עכשיו. זאת בזכות טכנולוגיה מבוססת על בישול באדים ויצירת ואקום, השומר באופן מושלם על הטעמים והערכים התזונתיים, ללא שימוש בחומרים משמרים. 

צ'ילי קון קרנה מקסיקני (צילום: באדיבות סולתם,עדי גבירצמן)
צ'ילי קון קרנה מקסיקני (צילום: באדיבות סולתם,עדי גבירצמן)

צ'ילי קון קרנה מקסיקני 

צ'ילי מקסיקני, הידוע בכינויו צ'ילי קון קרנה, הוא מאכל פופולרי במטבח המקסיקני וגם צבר פופולריות ברחבי העולם. זהו תבשיל טעים ובריא עשוי פלפל צ'ילי, בשר ומרכיבים שונים אחרים. הוא מבושל בדרך כלל בבישול איטי, מה שמאפשר לטעמים להתמזג יחד במשך זמן. הוא מוגש לרוב עם אורז, טורטיות או פשוט לחם.

מצרכים:
1 בצל לבן, קצוץ בינוני 
2 עלי סלרי קצוצים גס 
1 פלפל ירוק, קצוץ
1 פלפל אדום, קצוץ
2 שיני שום כתושות 
900 גרם בקר טחון 
2 כפיות אבקת צ'ילי 
2 כפיות תבלין אורגנו 
2 כפות פפריקה מעושנת 
מלח/פלפל, לפי הטעם
480 מ"ל ציר עוף/ בקר
1-2 כפות רסק עגבניות
שמן זית לטיגון 
לקישוט/ הגשה: עירית או בצל ירוק, אבוקדו פרוס, עלי כוסברה טריים

אופן ההכנה: 
1. בסיר חצי עמוק מעל אש בינונית לחמם שמן זית ולטגן בצל עד לשקיפות.
2. להוסיף לסיר סלרי, פלפל אדום ופלפל ירוק ולהמשיך לבשל ביחד 6-7 דקות, עד לריכוך קל של הירקות.
3. להוסיף לסיר את השום ולהמשיך לבשל ביחד עוד דקה. 
4. להוסיף לסיר את הבשר (אם יותר נוח אפשר להוציא בזמן הזה את הירקות לצלחת בצד) ולבשל אותו עד להשחמה ועד שלא נשארים כמעט נוזלים בסיר.
5. במידה והוצאתם את הירקות מהסיר, זה הזמן להחזיר אותם לסיר ולהוסיף את התיבול. לערבב היטב. 
6. להוסיף לסיר את ציר העוף/ בקר ואת הרסק עגבניות, לערבב היטב ולבשל על אש נמוכה במשך חצי שעה לפחות.
7. להגיש חם עם תוספת של אבוקדו פרוס ועירית קצוצה.

המתכון באדיבות עדי גבירצמן, מומחית לתזונה מאוזנת, מפתחת מתכונים דלי פחמימה באדיבות 'סולתם'

ביום שלישי, יום העצמאות המקסיקני, 17 בספטמבר תיערך חגיגה מקסיקנית אמיתית במסעדת 'מרלן' בתל אביב בין השעות 18:00-23:30 ויוגשו מנות מיוחדות לצד קוקטיילים וכמובן צ'ורוס והפתעות נוספות. להזמנות