אני מרבה להכין קציצות כי ילדיי מאוד אוהבים את טעמן. הקציצות תמיד ילבשו ויפשטו צורה וטעם. הן מבוססות על עוף, בשר, דגים או ירק. לפעמים הן שוחות ברוטב אדמדם או ברוטב פיקנטי אחר. אך אין כמו טעמן של הקציצות שאותן אוכלים ישר מהמחבת.

כאלו הן הקציצות שהכנתי הפעם. הן מבוססות על ירק וקטניות. חשוב להכין כמויות גדולות כדי להכניס אותן לתוך רוטב עגבניות עם ירקות ותוספות מעניינות. את הקציצות אפשר להכין בכמה גרסאות: טיגון, בישול או אפייה. בחרו את השיטה המתאימה לכם, הכינו את הקציצות והשלימו את הטעם בגרגירי אורז לבן, פתיתים או פירה.

למתכונים נוספים היכנסו לאתר של פסקל >>

קציצות ירק ועדשים

החומרים ל־10־12 קציצות:
- 1 כוס עדשים חומות מבושלות
- 1 חופן עלי פטרוזיליה קצוצים דק
- 1 חופן עלי כוסברה קצוצים דק
- 1 חופן גבעולי שמיר קצוצים דק
- 4 שיני שום גדולות
- 1 גבעול כרפס קצוץ דק (לא חובה)
- 3 בצלים ירוקים קצוצים דק וסחוטים היטב מהנוזלים
- 2 כפות טחינה (אפשר להחליף בביצים)
- 2 כפות גדולות של קמח מצה או פירורי לחם
- ½ כפית פלפלת חריפה
- ¼ כפית כורכום
- 1 כפית מלאה כמון
- 1 כפית תערובת תבלינים לקציצות או בהרט, ראס אל־חנות
- מלח ופלפל שחור לפי הטעם
- שמן לטיגון

אופן ההכנה:
1. מניחים את כל החומרים למעט השמן בקערה רחבה ולשים היטב עד לקבלת עיסה אחידה וחלקה. יוצקים מים אל קערית נפרדת ומרטיבים קלות את כפות הידיים. מחלקים את העיסה ל־10־12 חלקים שווים. נוטלים חלק אחד מהעיסה ויוצרים קציצה אחידה ועגולה. בדרך זו מכינים את כל הקציצות ומסדרים אותן על מגש ברווחים שווים. כל פעם מרטיבים קלות את כפות הידיים.
2. יוצקים שמן לטיגון במחבת ומחממים. מסדרים את הקציצות ברווחים במחבת, לוחצים עליהן קלות ומשטחים מעט. מטגנים אותן משני הצדדים עד לקבלת גוון חום־זהבהב. מוציאים ומגישים חם לצד כל תוספת אהובה. אפשר כמובן להכין מראש רוטב עגבניות בסיסי ואהוב ולהכניס לתוכו את הקציצות, מבשלים כרבע שעה ומגישים.
3. במידה שמעוניינים לאפות את הקציצות - מרפדים בנייר אפייה תבנית תנור ומרססים את נייר האפייה בתרסיס שמן. מסדרים ברווחים את הקציצות, מרססים קלות בתרסיס שמן את הקציצות ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני־גבוה של כ־190 מעלות למשך כ־15 דקות (תלוי בתנור).