היפנ-קייק הוא פנקייק העשוי מבלילת קציפת חלבונים סמיכה, שמעניקה לו את המרקם האוורירי ואת הגובה המרשים. מיד לאחר ההקצפה הבלילה עוברת לטיגון איטי בחום של 150 מעלות, ששומר על הרכות במהלך הטיגון. לאחר מכן, הוא מעוטר בציפויים השונים עליהם מפזרים מגוון טופינגס. השבוע הוא הגיע לישראל ל-4 ימים בלבד, בעזריאלי שרונה בשיתוף "בנדיקט", וישאר שם עד מחר, יום שישי ה-27.9.24.

כשבורנשטיין החליט להביא את הבשורה הטרנדית לישראל, הוא פנה לממלכת הפנקייקים ב"בנדיקט" שנענו לאתגר ובמשך שבועות ומאות טסטים הם ניסו להגיע למרקם ולטעם המושלמים – אוורירי ותפוח כמו ענן, כזה שלא ייפול ויקרוס לאחר הטיגון.

הפנקייק היפני  (צילום: דרור עינב)
הפנקייק היפני (צילום: דרור עינב)

אנחנו מעריצים של בית הפנקייק המקורי, אז קצת קשה לשכנע אותנו שיש משהו יותר טוב, ובכל זאת, נגיד שזה באמת פנקייק עם מרקם אוורירי במיוחד, מזכיר קצת סופלה, והציפויים שמתווספים אליו הופכים אותו למנת שחיתות מושלמת, אם כי מתוקה מדי לטעמנו. אפשר לוותר על הציפויים ולאכול אותו ככה, כמו שהוא. 

הפופ-אפ שייקרא "יפנ-קייק" ימשך 4 ימים בלבד בעזריאלי שרונה, ואת הפעילות ילווה דוכן משקאות יפני מיוחד של TLAB מבית ויסצוקי, עם תפריט משקאות מאצ'ה ובאבל טי שהורכב במיוחד.

הפנקייק היפני  (צילום: דרור עינב)
הפנקייק היפני (צילום: דרור עינב)

בפופ-אפ יוצעו 5 טעמים של היפנ-קייק:

1. עוגת גבינה: קרם עוגת גבינה מסקרפונה עשיר, קולי פירות יער ואוכמניות טריות.
2. טירמיסו: קרם טירמיסו באספרסו איכותי וקקאו וקציפת מסקרפונה.
3. ברולה לימון: קרם ברולה-לימון חמצמץ וקרמל סוכר שרוף עם קראמבל ליים.
4. פאי שוקולד: רוטב שוקולד עשיר, קרמבל קקאו מלוח וקציפת מסקרפונה.
5. פיסטוק: גנאש שוקולד לבן ופיסטוק, קראמבל פיסטוק וקציפת מסקרפונה.

10% מהרווחים יועברו כתרומה לעמותת "עטופים באהבה" אשר תומכת בילדים שאיבדו הורה בשבעה באוקטובר, ומעמידה לרשותם מענקים פיננסים והזדמנויות לצמיחה אישית.

"יפנ-קייק" בעזריאלי שרונה מנחם בגין 121, תל אביב, קומה 0 עד יום שישי 27.9.24