שף צרפתי חשף את הסוד מאחורי הצ'יפס הטוב ביותר בעולם, והסביר כיצד הוא הופך תפוחי אדמה זולים מהסופרמרקט למנה שכבשה את לב השופטים בתחרות הצ'יפס העולמית.

אלכסנדר לייגו בן ה-28, זכה בתואר אלוף העולם בצ'יפס בתחרות שנערכה באראס, צרפת. התחרות, שהתקיימה בפעם השנייה, משכה אליה מעל 50,000 צופים, שפים מפורסמים ואוהבי צ'יפס מכל העולם.

כשנשאל מה הסוד שלו, לייגו חשף לתקשורת הצרפתית כי בחר בזן תפוחי אדמה פשוט וזול בשם אגאטה - זן הולנדי בעל קליפה דקה וצהובה חיוורת הנפוץ בסופרמרקטים צרפתיים. אראס, עיר קטנה בצפון צרפת, אירחה את התחרות כחלק מיוזמה להציג את האזור כיעד גסטרונומי. התחרות הוקדשה לשארל דה ל'אקלוז, בוטנאי מקומי שהיה חלוץ בגידול תפוחי אדמה באירופה.

השנה התמודדו כ-40 קבוצות מרחבי אירופה בקטגוריות שונות, כולל צ'יפס יצירתי, צ'יפס בינלאומי ותחרות רטבים. השופטים, בהובלת השף המפורסם פלורנט לאדיין, בחנו את המנות השונות.

צ'יפס (צילום: אינגאימג')
צ'יפס (צילום: אינגאימג')

לצד השיפוט, התקיימו סדנאות בישול בהנחיית שפים מנוסים. המתמודדים הראו יצירתיות רבה והכינו מנות ייחודיות, כמו צ'יפס ביין אדום ובשומן ברווז, וקינוחים מבוססי צ'יפס.

ניצחונו של לייגו צפוי להביא לעלייה בפופולריות של מסעדתו, זאת בעקבות הזוכה מהשנה שעברה, שדיווח על עלייה משמעותית במספר הלקוחות לאחר זכייתו. סיפור ההצלחה של לייגו מעורר השראה ומראה כי גם עם חומרים פשוטים אפשר ליצור מנות יוצאות דופן.